slaapritme

Mijn dochter slaapt 's nachts erg goed, van 's avonds 20:00 tot 6:45 in een stuk door. Ze wordt weleens wakker maar gaat dan niet huilen. Overdag slaapt ze de ene keer meer dan de andere, maar naar mijn gevoel niet zoveel, maximaal vijf uur tussen 7 en 20 uur. Nu zie ik overal eetschema's maar ik ben benieuwd naar de slaapschema's van jullie kindjes!

Laura gaat na de fles van 7 uur weer naar bed, soms slaapt ze dan tot 11 uur maar soms ook maar tot 9 uur. Na de fles van 11 uur gaat ze in de box. Na de fles van 15 uur gaan we of wandelen of gaat ze in de box, als ze dan in slaap valt is het een uurtje misschien. Moet ik haar nu op vaste tijden in bed gaan stoppen overdag? Wij zijn bang dat als we dat gaan doen ze 's avonds niet meer zo makkelijk in slaap valt.

Ik hoor het graag van jullie!

Hoi

Nick slaapt van ongeveer 20.00 tot wisselend de ene keer 6 uur en de andere keer 7 uur.
Hij krijgt dan een fles en rond   8 uur gaat hij terug naar zijn bed meestal tot 10 uur half elf.
Dan houdt ik hem op tot na zijn boterham en fles en gaat hij rond 13 uur terug zijn bedje weer in tot ongeveer 15 uur of langer dit ook afhankelijk of hij op het k.d.v is geweest of niet.
Vaak gaat hij dan nog even terug rond 17 uur tot 18.00 maar dit is niet altijd.

Hij kan goed zonder slaap overdag als hij minder slaapt is er ook niets aan de hand dan haalt hij het de dag er na wel weer in.
Op de k.d.v dagen slaapt hij ook minder.

Ik hou ook niet echt een vast schema aan, het is maar net wat ik te doen heb of dat ik nog andere plannen heb.
Je moet gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt.

Groetjes

Hallo,

Bente is nu bijna 6 maanden en dit is haar slaapritme:

7.00 wakker worden
8.30 - 10.00/10.30
12.30-15.00
en heel soms nog van 17.00 tot 17.30
en dan weer vanaf 18.45 tot dan de volgende ochtend 19.00
Maar dit zijn wel richttijden, maar over het algemeen is dit nu wel haar ritme.
Haar broer had trouwens nooit een vast ritme, eigenlijk nog steeds niet.

Groetjes Danielle

Brenda is bijna 7 mnd, dit is haar schema (ongeveer hoor)

7.15 wakker,
7.30 ongeveer de fles

9.00 - 9.30 naar bed tot ongeveer 10.30
11 uur fles

12.30 - 13.00 bed
dit slaapje wisselt, soms slaapt ze een uurtje, soms ook 2 a 3 uur.

15 uur fles
16.30 naar bed, slaapt dan ongeveer anderhalf uur.

19.00 fles en dan slapen tot volgende ochtend 7 uur.

We zijn hier erg blij mee, mijn andere dochter sliep nooit zo best.
Groetjes Bianca

Hoi,

Myrthe is nu 5,5 maand oud. Bij ons is het schema (als we thuis zijn) gapen of wrijven in de ogen of zeuren hup naar bed.
Toch heeft ze een redelijk schema. Ik moet er wel bij vertellen dat als ze vlak voor ze iets "groots"nieuws leert (zogenaamd sprongetje) ineens veel meer slaapt.

tussen 7.00 en 8.00u wakker en gelijk een flesje
9.00u naar bed tot ong 10.00 -10.30u
13.00 naar bed tot 15.00u
17.00u naar bed tot 18.30u

En als laatste tussen 19.00 en 19.30u naar bed. Soms als ze erg moe is en overdag minder heb geslapen ligt ze er al om 19.00u in.

Wat me trouwens erg opvalt de laatste weken is dat Myrthe een gezelligheidsdier is. Als we bezoek hebben wil madammeke niet slapen, veelste gezellig beneden.
Gisteravond verjaardag van mn vriend gevierd en  onder luid protest  hebben we dr om 20.30u op bed gelegd.
Ook als we 's middags visite hebben wil ze dus niet gaan slapen. Ach ja, wij zijn ook gezelligheidsmensen dus van een vreemde heeft ze het niet. Wel vind ik het bijzonder dat ze daar nu al mee bezig is.

Liefs Reneke

Wij hebben hier ook een mensen meisje. Als er visite is of we gaan een avondje uit madam blijft er gezellig bij. Want slapen in een vreemd huis ho maar.

Haar slaapritme thuis is als volgt:
6.30 uur BV en weer verder slapen
8.00 wakker opstaan
8.30 boterham en slokje water
10.00 fruit
11.30 boterham + BV
12.00-   15.00 middag slaapje
15.30 soepstengel + BV
1700 warme prak+ yoghurt
18.30 naar bed
"savonds nog een keer BV (net wanneer ze wakker wordt)
en snachts ook nog met regelmaat even wakker met huilen. Speentje en ze slaapt weer een paar uurtjes verder.

Al met al een kleine slaper. Maar wel gezellig vrolijk!

Terug
Bovenaan