slaapritme

Leah slaapt overdag 2x.
Ze wordt wakker (door onze wekker) om kwart voor 7 en krijgt dan borstvoeding.
Als de broer/zusjes naar school zijn gebracht (9u) gaat ze alweer het bedje in en slaapt dan vaak wel tot 11-12u.
Ook 's middags nog een slaapje, meestal van 14-16/17 uur en tussen 19 en 20u gaat ze naar bed.
Doorslapen tot de wekker lukt nog niet helemaal, meestal wordt ze rond 5-5.30 toch echt wakker voor een slokje melk. Geen probleem, dan komt ze even lekker bij ons in bed bij mama drinken. Maar..... toch hoop ik stiekem dat ze snel helemaal gaat doorslapen tot kw.v.7, dat scheelt toch weer een beetje nachtrust (voor papa en mama).....

Onze dochter is volgende week 6 mnd en doet het ongeveer zo:

6.00 fles en dan gelijk weer doorslapen tot uur of 10, tenzij d'r broer d'r wakker maakt ;s morgens.
11 a 12 uur fles, en dan half uurtje daarna weer naar bed.
Meestal slaapt ze dan zo'n 2,5 uur.
Als ze uit bed komt krijgt ze haar fruithapje, en dan als ze weer gaat huilen (half uurtje erna ongeveer) nog een fles.
Dan weer een half uurtje later gaat ze d'r bed weer in, en als dit enigzins richting 18.00 uur gaat, dan gaat ze gelijk slapen voor de nacht en komt ze dus de volgende ochtend pas weer.

Wij vinden het prettig dat ze zo vroeg gaat slapen omdat onze zoon nogal lastig slaapt momenteel. Hij wordt over 3 mnd 2 en heeft erg veel last van enge dromen en daarmee gepaardgaande verlatingsangst. Als dochterlief al ligt te slapen kunnen we hem daarmee 's avonds niet meer wakker maken.

Ook overdag probeer ik zoveel mogelijk mijn dochter op bed te hebben voor mijn zoon erin gaat. Ander moet ik ongeveer een half uur nadat hij in slaap is gevallen met d'r naar boven, en dat is meestal echt te laat.

Gr. Liesje

Terug
Bovenaan