<p>Hallo lieve lezers,</p><p>Hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een slaapritme voor mijn zoontje van 1 jaar inmiddels. Sinds hij namelijk 11 maanden oud was, was zijn slaapritme overdag ver te zoeken. Normalit slaapt hij 2 keer per dag, ochtend: 1,5u en middag 1u (soms maar 30-45min). Hier ging hij erg goed op, wel is hij echt al vroeg moe en begon ik rond 17.00u met zijn slaaproutine. Dan sliep hij van 17.30 t/m 7u (met een nachtvoeding om 5u). Er was zelfs zen hele tijd dat hij pas tussen 08.00-08.30 wakker werd.</p><p>Nu slaapt hij overdag niet meer op zijn vaste tijdstippen en bijna altijd maar 1 dutje (1,5 heel soms 2u). Zou hij al toe zijn aan 1 dutje? Want er wordt aangeraden pas bij 15-18 maanden over te gaan naar 1 dutje. Dit doet mij dus twijfelen. En wat is dan een goed tijdstip om 1 dutje te nemen? Want nu is dat gewoon bijna elke dag anders dat hij het de ene keer in de vroege of late ochtend neemt en heel soms juist alleen in middag. Hij gaat nu trouwens om 18.00 de nacht in. Kortom, wat is jullie slaapschema en wat raden jullie aan? Bedankt alvast!!</p>