Ze zeggen dat kindjes van deze leeftijd ongeveer 10/11 uur slaap per nacht nodig hebben en als hij om 18:00 slaapt en om 5:00 wakker wordt, lijkt hij wel aan zijn max slaap te zitten inderdaad ? je zou hem naar 18:30/19:00 kunnen rekken door hem steeds een kwartiertje later op bed te leggen en dit dan weer een paar dagen aan te houden, mogelijk slaapt hij dan wel wat langer 'uit' tot in ieder geval een wat redelijker tijdstip ? als je dit zelf ook wil dan he ? 17:00 lijkt mij inderdaad best vroeg en als hij op een gegeven moment echt naar 1 slaapje over gaat van +- 12/1 tot een uur of 3 is 5 uur bedtijd er ook weer kort op? Ahh dat spoken en die gewenning aan de borst is hier zeker ook bekend, voor ik het wist kwam hij weer vaste prik rond een vaste tijd en afleren was weer wat moeilijker dan het aanleren ? en commentaar of goedbedoelde tips en adviezen hier ook all the time ? soms denk ik gaan we weer en bedank ik maar vriendelijk, anderen lijken het altijd beter te weten, maar die zijn nooit langer dan een paar uur met mijn kindje ?