Slaapschema

<p>Vraagje over slaapritme. Wij hebben 2 jongens (tweeling) die 9 weken oud zijn. Zijn met 36,5 week geboren. 1x per dag, zo begin van de middag leggen we ze in hun eigen ledikantje voor een middagslaapje of dat middagslaapje doen ze al wandelend in de kinderwagen. Tussendoor slapen ze in onze armen en soms in het babynestje. Ze zijn nog erg aanhankelijk wat wellicht bij prematuur zijn hoort. </p><p>Nu vraag ik mij af vanaf hoeveel maanden jullie een vast slaapschema zijn gaan aanhouden en hoeveel slaapjes dat gedurende de dag zijn in hun eigen bedje. Ik zou over willen naar wat structuur, maar misschien wil ik wel te vroeg. Zodra ze beginnen te gapen probeer ik ze soms ook in bed te leggen buiten het vaste middagslaapje, maar dan blijven ze huilen. </p><p> </p>
 
Dat aanhankelijke hoort niet perse bij prematuur maar gewoon bij baby zijn ;). 9 weken is nog jong.
Hier is ons dochtertje 6 maanden en nog hebben we geen vast ritme qua slaapjes. Wel doet ze alle slaapjes in haar eigen bedje, hier zijn we mee begonnen toen ze 4 weken was en heeft wel flink wat doorzettingsvermogen gekost, echter hebben we haar nooit laten huilen.
Nu doet ze een slaapje wanneer ze moe is, daarbij houden we wel de wakker tijd voor haar leeftijd aan. Je kan op een vast tijdstip op bed liggen, maar dat heeft toch geen zin als je kind niet moe is? 
Snap wel dat je met een tweeling een soort van schema wil hebben dat ze alles tegelijk doen! Anders blijf je bezig natuurlijk. Maar wat je doet is al prima, op bed liggen zodra ze moeheid signalen laten zien.    Dat in bed slapen is wel een uitdaging wat je echt moet blijven oefenen. Steeds eventjes heen en knuffelen etc. Ik bleef er gewoon naast zitten totdat ze sliep.
Succes! 
 
Hier ook geen schema en nog niet in bed alleen se avond heeft een routine en dat heb 2 maanden gesruurd onze is nu 2,5 maand ik list het los waarom hoe meer ik iets wilde hoe geferstureerde  ik werd en dat voelen babys toen ik dacht laat maar we zien het wel we proberen elke dag op nieuw en uiteindelijk ging het vanzelf en gaf die zich over op dat moment deden wij elke avond zelfde  zingen
Boekje lezen in bed of badje voorlezen naar bed dat gaat goed over dag geen ritme slaapt overal we houden het in gaten waneer die moe is dan leggen we hem weg als lukt , hij geeft  nu zelf aan wanneer die moe word en zijn vaak de zelfde tijden dat houden we in gaten en sussen we hem in slaap in onze arm soms lukt het weg te leggen soms niet . Over paar dagen wil ik zijn bedje aanbieden in ochtend slaapje kijken hoe gaat dan is die ook ouder en hoop dat het dan wat makkelijker is die van mij is ook nog aanhankelek . Wat ik wel merk hij kan wel nu rustig op zich zelf liggen in wipper of in box of kleed dat kon in begin niet en dat vind ik belangrijk dus daar ligt nu focus waardoor misschien wel zo in slaap komen beter gaat Dat die zich zelf in slaap kan brengen zou zeggen volg je gevoel dat die ik ook terwijl veel familie leden zeggen nee dan heeft geen ritme bla bla ik weet wat goed is en dit is goor mij et beste
 
Terug
Bovenaan