Slaapschema

Ik vraag me af hoe veel en hoe vaak jullie kindjes nog slapen. We hebben nog niet echt een duidelijk schema omdat ze sinds vorige week pas een beetje de nacht goed doorslaapt. Ze krijgt ook nog zeker 6flesjes per dag. Vaak gaat er gewoon niet meer in dan 120/4, laatste fles rond 00.00 uur en dan komt ze nu rond 7 uur. Laatste fles is wel 180/6 met pap. Die gaat er nu wel meestal goed in.

Ben ook begonnen met hapjes, maar die krijgt ze nog niet iedere dag, ook een beetje afhankelijk van wanneer ze wakker is. Wil heel graag nu een ritme/ schema gaan opzetten waarin de hapsjes ook verwerkt worden.

Hoor graag van jullie hoe vaak en hoe lang jullie kindjes slapen.
 
hoi hoi,

mijn kindje is van 27-4 en dit is zijn schema.


ik maak hem s ochtends wakker anders red ik het niet
6:30 fles met pap daarna opstaan ivm met andere zoon moet naar school

8:30 slapen tot 9:30

10:30 fles

12uur tot 14:30 slapen

14:30 fles

16uur fruithap

17uur tot 18 uur slapen

18:30 fles

19:30 naar bed

21:30 fles daarna slapen tot volgende ochtend

heeft echt zijn slaapjes nog nodig, en slaap al sinds hij 1 maand is elke nacht door, heerlijk!

groetjes
 
Hoi Patries,

Dankje wel voor je schema, erg duidelijk.
Mijn dochtertje is van 15 april dus zelfs iets ouder.....
Ze slaapt zelfs nog iets meer als ik zo naar jou schema kijk... Misschien toch wat langer wakker houden zodat ze snachts wat langer gaat slapen, want nu moet ik echt om 00.00 uur nog een fles geven anders komt ze midden in de nacht.

Groetjes!
 
Ons zoontje heet (19-04)Jens.
Hij was bij ons vorige CB bezoek 8 kilo en 65 cm lang. Hij krijgt 4 flessen van 180 cc + 6 schepjes.
En fruithapjes. Van het weekend wil ik groente hapjes gaan proberen. Die wil ik dan ongeveer rond 17.00 gaan geven.

Zijn dag schema ziet er ongeveer zo uit:

07.15 wakker worden.
07.30 eerste fles.
08.00 spelen/knuffelen etc
09.15 Fruithapje en diksap drinken
09.30 naar bed.
11.15 wakker worden
11.30 tweede fles
12.00 lekker spelen/wandelen etc
13.00 naar bed
15.15 wakker worden
15.30 uur 3e fles.
16.00 uur lekker spelen etc
17.15 nog een slaapje.
18.30 wakker worden.
19.00 lekker douchen of in bad
19.30 laatste fles.
20.00 naar bed.
Groetjes Myrella
 
Hoi hoi,

Mijn schema qua eten staat bij het andere onderwerp schema. Slapen verschilt nog wel maar meestal is het zo:

Tussen 10 en 11 valt hij een half uur tot uur in slaap
Van 15.00 tot 16.00 (soms daarvoor kort ergens al hij moe is)
Tussen 6 en 8 is hij wel moe maar wil hij er niet echt aan toe geven. Soms wel en dan slaapt hij een half uurtje, uurtje.
En dan na de fles van 20.00 valt hij bijna meteen in slaap tot de volgende ochtend..

Liefs
 
Ik zou gewoon het natuurlijke schema van je kind aanhouden v.w.b. slapen. De flessen komt je kind echt nog wel voor (geef je zelf ook aan) en de overige voedingsmiddelen geef ik als mijn kleine toevallig wakker is en het niet te snel na een fles of te kort voor een fles is...
Mijn meisje is per voeding ongeveer 2 uur wakker en hou echt haar moeheidssignalen aan. Ieder kind heeft nou eenmaal een andere hoeveelheid slaap nodig.
Bij mij is het:
7.00 uur: flesje melk, spelen en badderen
8.30 tot 10.00/10.30 uur slapen
11.00 uur: flesje melk
ca 12.00 uur tot 14.00 uur: slapen
15.00 uur: flesje melk
Meestal komt de vaste voeding hier goed uit, dus 15.30 uur fruit of groente (of 14.00 uur)
16:00 uur tot 17:30 slapen
19.00 uur: papfles
 
Ik zit nu een beetje hetzelfde als jouw schema. Om 7 uur eerste flesje, maar ze gaat om 8 uur weer naar bed... Aangezien ze rond 00.00 uur ook nog een fles krijgt anders komt ze midden in de nacht. Daarna maak ik rond half 10 wakker (ze is dan vaak al wakker) voor een fruithapje en dan om 11 uur weer een fles. Rond 12 uur weer naar bed en dan kijk ik wanneer ze wakker wordt, maar geef haar sowieso om 15 uur weer een fles. En dan om 19 uur weer en fles. De laatste fles is bij mij ook de papfles 180/6 met 3 eetlepels rijstebloem. Meestal komt het dus uit om ergens rond 17 uur nog een groentehapje te geven. Ze zit op een half potje groente en fruit nog iets minder... Vind ze minder lekker. Ik hou dit nu sinds 3 dagen aan en moet zeggen het beavalt me goed... Eerder zat er helemaal geen ritme in omdat ze vaak nog om 6 uur. S ochtends kwam, nu ze om 7 uur komt is het allemaal wat makkelijker.
 
Terug
Bovenaan