Slaapt aan de borst

<p> </p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Hallo mama’s,</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik heb een dochtertje van bijna 8 maanden. Ze krijgt borstvoeding en is dus gewend om alleen aan de borst in slaap te vallen. Ik weet dat het een fout is maar ik wist niet beter. Nu slaapt me dochtertje alleen maar aan de borst maar als ik haar van de borst af haal word ze elke keer wakker dus ik moet steeds weer opnieuw beginnen tot dat ze echt niet meer wakker word. Daardoor word het ook heel laat ze slaapt dan pas heel laat. Het enige wat fijn is dat ze goed door slaapt en ook uit slaapt dus ook laat wakker word rond 10 uur bijv. Maar dan is het in de avond weer het zelfde probleem ik moet weer uren met haar bezig zijn tot 11 half 12 uur en dat is super vermoeiend voor mij. Ik weet dus niet wat ik moet doen ze slaapt alleen maar aan de borst en ik ben een beetje in de war ik weet niet wat ik anders kan doen. Ik heb de wekker methode ook geprobeerd maar dat hielp ook niet ze heeft het een uur lang volgehouden met het huilen. Me dochtertje is ook eenkennig en heeft verlatingsangst ze wilt alleen maar mama hebben. Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen. Alle baby’s van mij familie en vrienden slapen uit zichzelf en ook optijd het lijkt alsof ik alleen dit probleem heb. Ik heb niet echt tijd voor mezelf helaas waar door ik op raak. Hoop dat iemand me kan helpen..</span></p>

Haha nou je bent echt niet de enige. Ik heb het 'voorzichtig verwijderen plan van Pantley' gebruikt. Laten drinken totdat het zuigen minder werd, dan afkoppelen en het mondje dicht houden. Als ze weer ging zoeken weer opnieuw laten drinken en als ze minder zoog weer afkoppelen en het mondje dicht. Op een gegeven moment pikte ze het gewoon na 1 keer. En toen kon ik haar in bed leggen. Kostte in het begin wel echt een heel aantal pogingen. 

Lieve mama,
Je doet het supergoed! Het is heel normaal voor kinderen om aan de borst in slaap te vallen. Ze hebben dan een veilig gevoel en voelen zich geborgen. Je hebt het dus echt niet fout gedaan! Hier kun je daar wat meer over lezen.
Dat het normaal is neemt niet weg dat het soms zwaar kan zijn, zeker als het in je omgeving lijkt alsof alle andere kinderen makkelijk in slaap vallen. Ik denk alleen dat dat beeld niet klopt. Mijn dochter, nu 11 maanden, valt ook lastig in slaap. Ik heb gemerkt dat het voor mij het meeste rust geeft als ik haar volg in haar behoeftes, dus niet alleen in slaap vallen maar wiegen of aan de borst in slaap vallen. Op het borstvoedingforum en moederforum op facebook lees je veel ervaringen en verhalen van moeders die tegen hetzelfde aanlopen, misschien vind je het fijn om je daar aan te melden zodat je daar wat steun uit kan halen?

Gebruikt je dochter een speen? Ik had het ook met mijn zoontje (wel wat jonger) en ben begonnen met hem aan de borst te laten drinken en zodra hij in slaap viel gauw de speen erin en dan nog even blijven wiegen. Uiteindelijk was de speen ook prima en ben ik gaan voeden na elk slaapje ipv voor elk slaapje. 
Ik geef nog wel een voeding voor het laatste slaapje of een flesje gekolvde melk.
moet wel zeggen dat ik nu voor elk slaapje aan het wiegen ben, zelfstandig in slaap vallen dat zit er nog niet bij en het huilen kan ik echt niet tegen. Maar kan hem vaak wel met 2 min wegleggen. (Op het begin duurde het wel wat langer)

Bedankt voor de reacties, ik ga het voorzichtig verwijderen ook even proberen ben benieuwd, elke keer als ik heel voorzichtig van de borst haal word ze gelijk wakker en gaat ze weer zoeken. Vind het dus ook sneu dat ze niet alleen wilt slapen ze is zo gehecht aan me.. bedankt dpl, ik ga zeker op facebook kijken. Met een speentje heb ik het ook geprobeerd een tijdje heeft het wel gewerkt maar na paar dagen moest ze ook niks van het speentje en raakte ze helemaal in paniek als ik het speentje in haar mond stopte. Maar hoe gaat het met slapen bij jullie liggen ze wel op tijd in bed? Want bij mij word het altijd super laat.

Mijn dochter slaapt 's avonds weinig, soms kort in bed, soms op de bank op schoot. 's Nachts ligt ze in de co-sleeper en gaat dus gelijk met ons naar bed. Dan voed ik haar in slaap en val zelf gelijk ook in slaap. 

Hier werd het ook vaak laat doordat ze steeds niet meer in bed gelegd kon worden. Als ze dan eindelijk sliep kon ik opnieuw beginnen dus. Werd toen ze wat beter zelf kon slapen wel beter. 9 uur werd het toen. En inmiddels is ze 3 en slaapt ze prima :). Gelukkig. Want het breekt je op..
In mijn bed was het anders trouwens. Daar kon ik liggend voeden, dan viel ze in slaap en liet ik haar liggen. Ik had nog gedacht aan een matras op de grond in haar kamer waar ze kon blijven liggen, maar dat voelde ook net niet goed

Hoi! Mijn dochter is 1 jaar en slaapt/sliep ook alleen aan de borst. Ook tot zo'n 9/10 echt wel vanaf zo'n 21:30 uur pas aan haar avondslaap, waarbij ze daarvoor altijd flink ging clusteren. Ik begon altijd op tijd hoor, was gewoon elke avond vanaf zo'n 18:30/19 uur bezig met voeden. 

Op een gegeven moment trok ik het niet meer en wilde ik dat ze er gewoon om 19 uur in lag. Gaandeweg heb ik haar steeds vaker na redelijk beide borsten te hebben gedronken gewoon naar bed gebracht. Eea heeft natuurlijk ook te maken met haar slaapjes overdag; als ze om 17 uur nog een dutje doet dan slaapt ze niet om 19 uur. De eerste paar dagen huilde ze, maar ik heb doorgezet.. en ze viel steeds zelf in slaap! De eerste paar dagen werd ze na een uur ofzo huilend wakker maar ook dat doet ze inmiddels niet meer. 

Ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan, ze krijgt nog steeds volledig bv en we hebben na een jaar onze avonden weer terug :) ze komt 's nachts nog wel eshoor, vooral bij doorkomende kiezen/als ze ziek is, maar dat vind ik niet erg. Even snel kort aan de borst en ze gaat daarna weer verder slapen in haar eigen bed.. 
Hoeveel dutjes doet je baby overdag? 

Terug
Bovenaan