<p>Halle allemaal,</p><p>onze dochter is vandaag 4 maanden. Ze is een vrolijke dame die alles wil meekrijgen. Tot aan de 3e sprong sliep ze heerlijk. Ook als ik haar wakker in bed neerlegde. Sinds die sprong is het slapen overdag geleidelijk aan een ramp geworden. Ik let op de signalen (komen meestal tussen de 90 en 120 min) en leg haar dan in bed. Met haar speentje, wat getroetel en gekriebel viel ze dan in slaap. Haar speentje wil ze niet meer, terwijl deze eerst haar grote troost was. En in haar bedje slapen werd steeds lastiger. Op advies van consultatiebureau hebben we haar gecontroleerd laten huilen. Ik stond niet helemaal achter deze manier maar wist het op een gegeven moment ook niet meer. Dit heeft het echter alleen maar erger gemaakt, waardoor ze nu alleen nog in m’n armen aan m’n borst slaapt overdag. De eerste keer sliep ze na ongeveer 35min, daarna sliep ze na 2 uur huilen met troosten en knuffelen nog steeds niet. Het bedje vindt ze nu echt vreselijk en ze slaapt nu nog minder overdag. Ik heb met trillende handen beneden gezeten toen we dit probeerden, het ging zo tegen mijn moedergevoel in. ‘s Nachts gaat het echter prima, ze valt rond (tijdens laatste voeding) 22-23 in diepe slaap en slaapt to 7-8 uur. vlak na het uitproberen kwam ze ook ineens weer voor een nachtvoeding, terwijl ze dat al weken niet meer deed. Sinds 3 nachten slaapt ze weer door. Een vroegere bedtijd zou wel hartstikke fijn zijn, zodat ze wat meer uurtjes slaapt. Ik maak me grote zorgen om het te weinig slapen ze haalt amper 13 uur per dag en je ziet dat ze oververmoeid aan het geraken is. Daarnaast zie ik er iedere ochtend als een berg tegenop als ze de eerste signalen laat zien. Bang dat het weer n slapeloze dag gaat worden.</p><p>Tips zijn van harte welkom.</p>