Slaapt allen op arm overdag

Meegaan met je kindje... Enige advies wat ik kan geven.. ik herken het heel erg. Mijn dochter had dit ook. Wilde opeens overdag niet meer in bed. Krijsen tot verslikken toe.
Wij hebben haar toen veel op de arm bij ons laten slapen/kinderwagen of draagzak..
Op een begeven moment kun je haar weer in bed leggen.. alleen het juiste moment zoeken...

Geen idee wanneer het mis ging met het speentje. Ze had de normale van bibs. Ze sabbelt altijd nog graag na de borstvoeding, alleen is ze dan meestal slaperig en kan ze mijn tepel niet goed meer vasthouden, waardoor ik melkblaartjes krijg. Dus ben ik op een gegeven moment zodra ze even los liet een speentje gaan aanbieden. Misschien dat ze zich gefopt voelt hierdoor.
Ik heb allerlei andere speentjes geprobeerd. Het speentje van filibabba pakt ze zo nu en dan wel maar tijdens het inslaap vallen spuugt ze hem direct uit of gaat er op bijten. Kan nog niet zien of haar tandjes misschien doorkomen.
ik probeer het als een fase te zien, maar vind het erg moeilijk op dit moment. Ze is zo’n lieverd wil het allerbeste voor haar. Maak me continu zorgen, hopelijk is ze snel weer de oude.

Slaapt ze misschien in de draagdoek? Dan kan je dat proberen, kan zij lekker slapen en heb jij toch je handen vrij om even wat te doen. Het is zwaar, maar de meeste baby’s gaan wel door zo’n fase heen. Voor mij kostte het minder energie, frustratie en tranen om hem gewoon te dragen ipv de “strijd” aan te gaan van hij móet in z’n bedje slapen.. dat komt echt wel weer. Bij ons gaf hij heel mooi zelf weer aan wanneer hij er klaar voor was om in bedje te gaan slapen, de ergste dagen zijn zeker diegenen geweest dat ik hem probeerde te “dwingen” in z’n bedje te slapen (met ernaast zitten, sussen, hand erop etc) terwijl hij gewoon maar 1 ding wilde: huid op huid contact bij me zijn. Ik raad je aan er gewoon aan toe te geven. Heel verhaal. Sterkte! Ik weet dat het zwaar kan zijn. Gelukkig slaapt ze s’nachts, dat geeft jou ook de kans weer even op te laden!

Hier precies hetzelfde. Opeens rond de 4 maanden niet meer in bed willen slapen overdag. Alleen in de armen. Op een gegeven moment heb ik er maar aan toegegeven. Hij sliep toen alleen nog maar in de armen. Ik probeerde het elk slaapje nog wel hoor! Maar al na een paar minuten wist je of het ging doorzetten of niet :). En rond 5 maanden ging hij opeens weer overdag slapen in zijn bedje. Maar dat waren we een pittige aantal weken om eerlijk te zijn :). Wat bij ons ook wel hielp was de kamer goed donker maken en white noise. 

Terug
Bovenaan