Slaaptijden en in slaapkomen

<p>Hoi allemaal, ons zoontje is nu 9 weken oud. Hij krijgt 5 flessen op een dag, om de 5 uur. Er zit dus altijd een uur te weinig in de dag voor het aantal flessen. Ook begint hij steeds beter door te slapen. Door deze dingen zijn de flestijden nogal wisselend. Opzich niet erg, overdag slaapt hij lekker in de box/wagen/wipstoel, maar s'avonds is het soms lastiger. </p><p>Stel dat zijn fles om 8 uur valt en we hem dan moe laten worden en naar bed brengen, dan is naar bed brengen heel lastig. Hij lijkt nog helemaal geen zin te hebben om in bed te liggen, ook al is hij moe.  Hij moppert dus lang, valt in slaap maar wordt ook gelijk weer wakker l, dit kan zo 1.5 uur duren. Terwijl als de fles om 11 uur valt, dan drinkt hij de fles, en slaapt al terwijl hij nog nier geboert heeft.. we kunnen hem dan in bed leggeb en hij slaapt gewoon door. </p><p>Is het een idee om te proberen elke avond rond dezelfde tijd zijn laatste voeding te geven? Door iets te rekken/vervroegen bij eerdere voedingen? En hem dan eventueel iets midner te geven als er een wat kortere tijd tussen voedingen zit? </p><p>Voor hem fijn omdat inslapen dan niet zo lastig gaat, en voor ons fijn ondat we er max 1 x uit hoeven voor een vroege ochtendvoeding </p>

Ik zou het gewoon proberen. Ik doe dit ook met mijn dochter zodat ze altijd om 8 uur laatste fles heeft en dan slaapt ze van half 10 tot een uur of 5 en dan van 6 tot 9. Je kan t altijd ff een paar dagen uit proberen

@rooslii: ik ga dat denk ik inderdaad gewoon maar proberen. Hij ia elke ochtend stipt om uur wakker, ook al heeft hij om 6 uur nog een fles gehad. Het inslapen laat in de avond gaat ook veeel makkelijker dan vroeg op de avond, dus ik heb wel het idee dat hij begrijpt wanneer het slaaptijd is en wanneee het tijd is om wakker te worden. Ik ga gewoon proberen om de voedingen iets te rekken. Hij moet nu eigenlijk een voeding krijgen, maar hij slaapt nog zo heerlijk dat ik nu heel makkelijk al wat kan rekken hihi!  

Hi Leonie, 
mijn zoon is nu 12 weken. Ik hield wel redelijke vaste tijden voor de flessen aan en maakte hem overdag ook wakker. 
Onze zoon was/is de avonden ook veel wakker en na de laatste fles konden we hem wegleggen en hoorde we hem niet meer. Ik heb me er toen aan overgegeven dat ik de avonden met hem zat. Wij gaven de fles altijd uiterlijk tussen 22 en 23 uur. En dan merkte we wel hoe laat hij s’ochtends kwam.

@gebruiker 10066109: wakker maken zijn wij mee gestopt. Kregen er zo'n chaggereinige baby van die niet meer lekker in slaap kon komen..als je vaste flestijden aanhoudt , en wakker maakt zir er wel een aardig schema in natuurlijk. Deed ik toen hij lichter en kleiner was wel hoor, maar we zijn er bij 7 weken ofzo mee gestopt. 

Ik vraag me nu vooral af hoe ik het aanpak met 5 flessen... 1 per 5 uur, dus je houdt altijd een uur over omdat de dag maar 24 uur heeft, en stel hij heeft begin avond nog gehad, hoe ga ij dat aanpakkeb met een vaste bedtijd fles ? Geef ik minder, of gewoon de hele fles? Op een hele fles slaapt hij nu 6/6.5 uur ongeveer. Overdag zit er vaak precies 5 uur tussen, soms een kwartiertje speling

Wij hebben hier ook mee zitten puzzelen. Wij bepaalden hoe laat de laatste fles was (meestal half 11) en afhankelijk van hoe laat de kleine wakker werd gingen we weer rekenen hoeveel tijd er tussen de flessen zat om weer op half 11 uit te komen.
We zijn wel pas naar 5 flessen gegaan toen hij een aantal nachten van half 11 tot half 7 heeft doorgeslapen. 
Overdag maken we hem niet meer wakker tenzij er meer dan 4,5 uur tussen zit. Als er langer tussen gaat zitten dan haalt hij wellicht het dag en nachtritme door elkaar.
Is dat ook misschien een tip voor jou? Overdag minder lang tussen de flessen laten zitten zodat het verschil duidelijker wordt.
De laatste fles van de dag is overigens ook een grotere fles dan de rest van de dag bij ons.

Wij hebben hier ook mee zitten puzzelen. Wij bepaalden hoe laat de laatste fles was (meestal half 11) en afhankelijk van hoe laat de kleine wakker werd gingen we weer rekenen hoeveel tijd er tussen de flessen zat om weer op half 11 uit te komen.
We zijn wel pas naar 5 flessen gegaan toen hij een aantal nachten van half 11 tot half 7 heeft doorgeslapen. 
Overdag maken we hem niet meer wakker tenzij er meer dan 4,5 uur tussen zit. Als er langer tussen gaat zitten dan haalt hij wellicht het dag en nachtritme door elkaar.
Is dat ook misschien een tip voor jou? Overdag minder lang tussen de flessen laten zitten zodat het verschil duidelijker wordt.

@mamavanjake: en wat geven jullie? Wij gevwn nu 150ml per fles, 150water+5scheppen voeding. Ik giet weer af naar 150 omdat er anders bijna170 in de fles zit.. ik wil de avonden niet meer afgieten zodat hij net dat beetje meer binnen krijgt. Ik vind wakker maken een lastige, dat deden we eerder ook, en hij werd daar echt chaggerijnig van, en cb gaf ook aan laat m lekker slapen. Het probleem is namelijk dat hij overal bij wil zijn en dua vaak moeilijk in slaap komt, maar als je hem in bed legt zodat hij makkelijker zou moeten slapen, dan zet hij echt de boel op stelten... huilenhuilen en nog eena huilen.. 
Jullie rekenden dus smorgens uit hoeveel tijd er oversag tussen moest zitten om weer rond dezelfde avondtijd te komen? 

Terug
Bovenaan