Slaaptijden en in slaapkomen

@mamavanjake; nog een vraagje; als je dan overdag op kortere tijden tussen voedingen komt om de avond weer goed uit te komen, dan drinkt je kindje toch ook niet de hele fles leeg?

Mijn schema ziet er zo uit. Vanaf ong. 9 weken
7uur -7.30 fles, daarna terug naar bed
11uur fles
15uur fles
19uur fles daarna naar bed
22.30 -23uur fles
Ik hou er overdag 4 uur tussen, inderdaad wat eerder gezegd is dat hij weet dat het dag is.
Soms moet ik hem wakker maken voor de ochtendfles, daarna slaapt hij nog even verder.

Ik geef ook 5 flessen (4 gekolfd, 1 kv), maar elke 3 uur:
7 10 13 16 19 uur
En een paar weken geleden was dit
5 9 12 3 6
Late voeding wil hij niet, dus hij gaat vrij vroeg al naar bed. 
Wel nieuwsgierig naar hoe jij het overdag doet? Slaapt hij dan 2.5 uur tussen de flessen, is ie lang wakker of slaapt ie meerdere keren tussen een fles? Merk hier dat hij na 3 uur echt wel weer wil eten.

@tcwa: dit schema kan ik me wel in vinden, qua avondtijd ook lekker. Hoeveel drinkt jou kindje met 4 uur ertussen? Ik kan aan de inhoud van de fles zien hoeveel tijd er tussen de flessen zit namelijk haha! 

@mommytamara: wij hebben nu 5 flessen en tussen elke fles zit 5 uur. De ene keer valt hij direct na de fles in slaap en slaapt hij door tot de volgende voeding, maar het gebeurt ook dat hij maar een uurtje slaapt, of 2 uurtjes.. het wisselt heel erg. Over het algemeen is hij tussen elkw voedinf door zo'n 1.5 uur wakker. 

@tcwa: dit schema kan ik me wel in vinden, qua avondtijd ook lekker. Hoeveel drinkt jou kindje met 4 uur ertussen? Ik kan aan de inhoud van de fles zien hoeveel tijd er tussen de flessen zit namelijk haha! 

@mommytamara: wij hebben nu 5 flessen en tussen elke fles zit 5 uur. De ene keer valt hij direct na de fles in slaap en slaapt hij door tot de volgende voeding, maar het gebeurt ook dat hij maar een uurtje slaapt, of 2 uurtjes.. het wisselt heel erg. Over het algemeen is hij tussen elkw voedinf door zo'n 1.5 uur wakker. 

@tcwa: hoe pak ik het aan als hij niet direct zolang doorslaapt snachts? Dan moet ik de uren toch weer verschuiven ofzo? Het zal misschien wel wat daagjes in beslag nemen voor het lukt namelijk.. we geven snachts al vaker een speen als hij wakker wordt en vaak dommelt hij dan zo weer een halfuurtje of een uurtje weg..

Hoi Leone,
Ik maak 180+6 klaar en haal daar met een spuitje nu 10 ml uit (zoontje bijna 11 weken en ruim 5.7kg). Hij drinkt het bijna altijd op.
'S nachts meld hij zich eigenlijk niet, paar weken terug eerder zo rond 6. Dan probeerde ik een speentje. Merkte dat hij met de nacht langer doorsliep. Soms 10 minuutjes maar dat zijn er toch weer 10. Misschien kun je ook nog een klein flesje geven. Ik ben best van de schema's. Bv als hij tussen 4 en 5 kwam 90+3, tussen 5 en 6 60+2 en vanaf 6 gewoon je 'normale' hoeveelheid.
Ik maak hem nu om 7uur wakker dit ook ivm dat ik bijna moet gaan werken. 

@tcwa: dank voor je berichtje! Ik ben ook bwst wel van de schema's, met alles! 
Nu de flestijden zo raar vallen vergis ik me dus ook weleens in de tijd.. ik zou dus ook graag vastigheid willen als dat lukt. Ons zoontje is wel een stukje lichter dus wij blijven nog even op 150+5 hangen, en ik giet dan zelfs nog echt af naar 150, wat volgens mij totaal niet uitmaakt aangezien ik afgelopen avond niet afgegoten heb rn hij kwam even laat haha! 
Ik ga wel proberen de tijden aan te houden en als hij zich vroeger meld dan een kleiner flesje.. in principe is het voor ons nu 30cc per uur, makkelijk rekenen dus! 

Terug
Bovenaan