Slaaptijden

A

Anoniem

Guest
Hai, hai,

Er is al wel eens een topic over geweest maar kon 'm zo gauw niet terug vinden.
Hoe vaak slapen jullie kindjes nog? Nynke slaapt nog 2 x per dag, maar het wordt wel minder en ik heb dus geen idee hoe we dit naar 1 x per dag kunnen zetten. Het "probleem" is nl dat ze 's morgens heel goed slaapt (wel bijna 2 uur) en 's middags slaapt ze meestal een uurtje. Ze kan het dus nooit volhouden tot 12.00-12.30 uur om dan 1 x lang te slapen.

Ze slaapt nu van 10.30 tot 12.30 en ergens een uurtje in de middag (meestal van 15.30 tot 16.30 uur).   Ze is nu ruim 10,5 maand. Vanaf welke leeftijd gaan de meeste kindjes naar 1 slaapje? Ze hoeft het natuurlijk nog niet, maar ik vroeg het me af hoe jullie dat doen!?

Groetjes,
Patty mv Nynke

ik heb eigenlijk nog geen idee, Ivar slaapt ook nog 2x en het zijn beide niet echt geweldig lange slaapjes, maar als hij 1x slaapt dan is het net zo kort...
ik denk als  je dochter  nog aangeeft dat ze 's ochtends moe is, dat je er dan toch aan toe moet geven, anders kan ze misschien om 1230 ofzo helemaal niet meer slapen

suc6!

groetjes Jenneke

Nou meiden geniet ervan!!!
Danique slaapt nog maar 1 keer per dag  en dan net  20 minuten.
Zeer vermoeiend want je kan niets doen in die 20 minuten.
zou wel willen dat ze 2 uur zou slapen.
Ach ja geeft ook niet hoor maar zou wel lekker zijn

Liefs Ilse mv Danique

Hoi Patty,

Hier switchen we steeds tussen 1 of 2x. Op woensdag (de dag na 2 dagen kinderdagverblijf) slaapt ze wel 2x twee uur. Als ze weer bijgetankt is, slaapt ze meestal 1x zo van half 1 tot 3. Het ligt er maar net aan.

Ik speel wel een beetje met die tijden hoor. Als ik 's ochtends wat ga doen, blijft ze makkelijk wakker, veel te bang dat ze wat mist. Heb ik geen plannen en ze wordt wat moe, dan leg ik haar lekker in bed voor een tukkie. Meestal probeer ik wel zo te regelen op mijn vrije dagen dat ze er alletwee tegelijk inliggen (tussen de middag slaapt mijn oudste ook nog, gelukkig).....

Maar ja, het verschilt per kindje. Gijs heeft heeeeel lang 2x 2 uur geslapen, wel tot hij 1,5 was. Van 10.00 tot 12.00 en van 15.00 tot 17.00. En nu slaapt hij nog steeds het liefst 1x per dag. Kan me bij Sophie niet voorstellen dat ze dat gaat doen haha.

Succes ermee.
Groetjes
Susan

Dean (9,5 mnd)  slaapt nog 2 tot 3 keer op een dag. Vanaf ongeveer een jaar gaan ze naar 1 slaapje.

Groetjes,
Nelly.

Noa van bijna 14 maanden slaapt ook nog 2x hoor!
Ze is 7 uur wakker, slaapt dan van 9:30 tot 11:00 en dan in de middag van 14:00 tot 16:00.
Ik vind het wel lekker dat ze nog 2x slaapt!

gr
Marielle

als ze nog 2x wil slapen leker laten slapen
ze heeft het dan nog gewoon nodig

Lorenzo slaapt 'smiddags nog 1x van 12.00/12.30 tot
ong.14.00/14.30 en verder soms een klein slaapje
in de
wandelwagen tijdens boodschappen en andere wandellingetjes
hij slaapt 'snachts vanaf19.00 tot 07.30/08.00 soms zelfs nog
langer

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Tijs gaf zelf aan dat hij toe was aan 1x slapen. Als ik hem om 10.30 u op bed legde ging hij wel gewoon goed slapen, maar dan wilde hij 's middags niet meer slapen. Met het gevolg dat hij 's avonds ontzettend huilerig en mopperig was omdat hij zo moe was. Hij sliep ook meestal van 10.30 tot 12.30 u en aan het eind van de middag nog van 15.30 u tot 16.30 u.

Nu krijgt hij rond 11.30 u zijn boterham en fles en slaapt dan 3 uur achterelkaar. En houdt het dan goed vol tot 19.30u.

Tijs doet dit sinds een kleine 2 weken en hij wordt volgende week donderdag (2 augustus) 1.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan