slaaptips?!!!

Mijn zoontje van 5,5 mnd slaapt 'snachts niet door en dat terwijl ik mijn slaap erg hard nodig ben. Hebben jullie aub tips?
Ik heb hem anderhalve week snachts door laten huilen, maar op het laatst huilde hij nog steeds 1,5 uur, dus daar leert hij niet van. Volgens de kinderarts is hij wel gezond. Dat denk ik zelf ook. Voor de rest is het een engeltje en doet hij het prima. Ik heb ook een mobiel dat reageert op geluid. Dat werkte de eerste nacht, maar nu ook niet meer. Ik heb zowat alles geprobeerd. Geen speeltjes, veel speeltjes, er heen gaan als hij huilt en hem met de stem gerust stellen (aai over zijn bol) en steeds kortere tussenpozen. Ik weet het echt niet meer en ik ben zo moe!! Overdag bijslapen lukt ook niet, want hij slaapt maar 45 minuten per keer.
Hebben jullie een schema??
Ik hoop op wat tips
 
Hoi Lineke

Ik heb jammer genoeg niet meer tips voor je dan die je al gedaan hebt...
Ik wil je alleen even vertellen dat wij precies hetzelfde hebben gehad. Onze dochter ging pas doorslapen toen ze 10,5 maand was.  
Gelukkig slaapt ze sinds die 10,5 maand bijna altijd door, en ik heb toen zelf weken moeten wennen omdat ik zo gewend was dat ik 's nachts uit bed moest. Ik werd standaard 3 a 4 keer wakker op een nacht, en kon dan moeilijk weer in slaap komen.

Ik denk dat als je er alles al aan gedaan hebt, dat je het beter maar kunt accepteren. Er komt gerust een tijd dat je zoontje wél doorslaapt...het duurt bij de één jammer genoeg wat langer dan bij de ander. Ik ben ook wel vaak "jaloers" geweest op mensen die een kindje hadden die met 9 weken al doorsliep, maar het is gewoon niet anders!

Ze ging bij ons volgens mij toen doorslapen, omdat ze beter haar plekje kon vinden in bed. Daarvoor was ze altijd aan 't woelen 's nachts, en dan lag ze vaak heel raar in haar bedje en ze had dan nog niet de kracht om dit weer te corrigeren.
 
Hoihoi,

Misschien dat inbakeren helpt bij je kindje?
Mijn dochter is pas 8 weken, wel een verschil natuurlijk, maar daar helpt het goed bij!
Kijk eens op www.inbakeren.nl of www.pacco.nl
Ik heb het  hier op het forum gelezen van een andere mama, mamabal.
Echt voor ons een gouden tip!

Succes
 
ha fiona, bedankt voor je bemoedigende woorden. Veel kindjes in mijn omgeving slapen ook allemaal al door vanaf een week of 10. Idd om jaloers op te worden.
En ook Joep bedankt voor je reactie. Ik heb de bakerzak geprobeerd en die werkt bij ons niet. Is 5 maanden niet te laat voor echt inbakeren? Ik heb een beetje het idee dat mijn mannetje zich verveeld ofzo. De eerste nacht dat wij het mobiel aanhadden dat op geluid reageert, was hij namelijk wel snel stil en hoefde ik er niet eens heen.
Fiona, sliep jij kleintje van het ene op het andere moment door, of heb je zelf iets geprobeerd om er een ritme in te krijgen?

groetjes Lineke
 
Hoi Lineke.



i heb een zoontje van 1 jaar en twee weken en hij sliep door vanaf 6
mnd ofzo... Wat je zou kunnen doen om het een beetje te stimuleren, is
hem een papfles te geven 's avonds als laatste fles en hem daarna
lekker in bad. Bij mijn zoontje heeft het geholpen. Eventueel kun je er
wat Zwitsal Slaap Zacht of Baby Bath Time van Natusan in doen, het
aroma dat daarbij vrij komt schijnt kalmerend te werken. (volgens mij
is het gewoon de temperatuur van het water...:p)



Succes,



Liefs Claudia

 
Eerst even voor Joep, in de hoop dat je dit nog even leest.... Ik ben hardstikke blij dat het bij julliem ook  geholpen heeft!!!! Fijn om even terug te horen hoe het nu gaat!!
Mijn Renée (30-06-05) slaapt ondertussen al 8 à 9 uur achter elkaar door, ze is nu wat aan het schuiven.... dus moet nog wel een keer voeden om een uur of (5 's morgens).... Voorheen was ze 's avonds wakker en zoekende, nu is ze dat 's middags en dan valt ze rond 20 uur in diepe slaap.... Zo diep dat late voeding niet lukt, dus dan maar om 5 uur 's morgens..

Inbakeren kan in principe op alle leeftijden, maar je moet wel een bepaald protocol aanhouden.... Het boekje inbakeren brengt rust geeft een hele goede uitleg. Ik weet niet hoe lang je het geprobeerd hebt en hoe je het inbakeren hebt aangepakt..... maar ook bij 5,5 maand kan het heel veel baat hebben.

Succes, Nynke
 
Lineke,

hier een kleine die met 8wk doorsliep maar met 5 a 6 mnd in eens weer 3 a4 keer per nacht wakker werd. Bij hem was het duidelijk dat het kwam omdat hij op z'n buik rolde maar niet terug kon en niet op z'n buik kon slapen. Met ruim 8  mnd heeft hij nu geleerd om en op z'n buik te slapen en om te draaien. Ook was hij z'n speen kwijt, dus nu krijgt hij gewoon 3 in bed en dat werkt prima. We hadden hem natuurlijk vast kunnen leggen, maar daar waren we tegen en dit soort problemen gaan over zolang je maar door hebt dat als ze iets weer zelf kunnen je niet meer doet dan nodig zodat ze er niet aan wennen.

succes Ineke
 
hallo,
domme vraag misschien maar hy krygt toch geen tandjes?
myn jongste is even oud en hy krygt twee ondertandjes tegelyk door,dat moet wel pyn doen!
hy word ook opeens wakker 's nachts terwyl hy wel doorsliep en hy heeft toch geen koorts.misschien heb je er wat aan!
en proberen om de laatse voeding aan te dikken met rystmeel of koekjesmeel helt ook niet?dat hielp by de oudste onmiddelyk,mét een goed avondritueel by,kamer lekker rustig,donker,nachtlampje,eventueel muziekje,niet teveel speelgoed(niks dat rammelt..)succes!  
 
Terug
Bovenaan