slaaptips?!!!

Hoi,

Wij hebben toen ons zoontje 3 maanden was een cd-speler op z'n kamer gezet met daarin een leuke kindercd(van Gerda Havertong van Nutricia). Hij vindt het heeeeeeerlijk.
Hij is nu 10 maanden, en elke keer als hij naar bed gaat(ook overdag), doen we de cd-speler aanzetten. En dan valt hij lekker in slaap.
Je kan natuurlijk de cd-speler op repeat zetten, zodat ie de hele nacht doorgaat, of je doet de radio aan.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Laat je het nog weten hoe het gegaan is?
Groetjes Marmar

Hoi Lineke,

Nog even antwoord op jouw vragen;
Mijn dochtertje Tanisha sliep inderdaad van de één op de andere dag door. Ik schrok die bewuste nacht wakker om 3 uur, en besefte dat ze nog steeds lag te slapen... Ik ben toen wel even gaan kijken of er niets aan de hand was, maar ze lag heerlijk te slapen als een prinsesje......

We hebben toen ook niets veranderd aan haar ritme ofzo. Ze gaat altijd rond half 8 op bed. Ze gaat elke avond om 7uur in bad, pyma aan, op de bank een boekje lezen met mij, papa maakt dan een flesje klaar ondertussen. Dan drinkt ze die op bij mij op schoot, dan nog een paar bladzijden omslaan, totdat er een boertje uitgekomen is. Dan geeft ze papa een kus,dan haar pop een kusje, even zwaaien en dan op bed.
Samen doen we de gordijnen dicht, de babyfoon aan, en tenslotte het nachtlampje in het stopcontact.

Dan leg ik haar in bed, slaapzak aan, en dan spoel ik haar speentje om, en krijgt ze hem in. Dikke kus en knuffel, en dan gaat ze meestal direkt slapen.

Zo doe ik het elke avond weer. Ik merk aan haar dat ze het heel belangrijk vindt om een vast avondritueel te hebben. Heb jij dat ook?

Ik hoop heel erg voor je dat je kindje snel gaat doorslapen. Slaap je wel eens bij in het weekend bijvoorbeeld? Zo deden wij dat dan. Mijn vriend gaat dan 's ochtends alvast met haar naar beneden, en dan dan kan ik nog even slapen. Het is wel echt belangrijk hoor, dat jij je slaap wel krijgt! Lichamelijk maar ook geestelijk...

Heel veel succes ermee!

Liefs Fiona

hallo allemaal,
 heel erg bedankt voor jullie verhalen en tips.
Sander heeft afgelopen vrijdag- en zaterdagnacht doorgeslapen!!! heerlijk (alleen hoorde ik nu buiten 2 katten krijsen de halve nacht, maar ik hoefde er tenminste niet uit!)
Zondag heeft hij bruine boontjes met appel gegeten (4 maanden potje, dus ik dacht dat dat wel kon) Daar heeft hij erg last van gehad en was de hele nacht wakker en moeilijk in slaap te krijgen. Toen maandagnacht: Hij om 7.30 slapen en ik om 21.30. Ik heb mijn vriend gevraagd of hij evt. de laatste fles zou geven als hij wakker zou worden. Om 6.30 uur!!!!!!!! werden we wakker van het gebrabbel van Sander (hij heeft geen avondfles gehad en de honger viel 's ochtends ook nog wel mee). Heerlijk dus!
Alleen afgelopen nacht was hij er weeer elk uur, maar ik denk dat hij iets onder de leden heeft, een buikgriepje ofzo, dat heerst bij mij op mijn werk namelijk en ik voelde mezelf ook niet helemaal jammie.
Wel ben ik door die lange ruk echte slaap erg bijgekomen en zie ik alles weer zitten.
Nu maar hopen dat het vannacht weer goed gaat.

Hij heeft inmiddels al 2 tandjes onder (2 weken geleden doorgekomen) en misschien heeft hij nu inderdaad wel last van zijn boventandjes (beetje vlot achter alkaar, maar ZOU wel kunnen).

groetjes Lineke (die vannacht hopelijk weer slaapt?)

P.s. het gekke is dat ik elke avond (sinds hij 12 weken is), denk en hoop dat hij die nacht doorslaapt. ach, hoop doet leven

HOi Lineke,

Nou, ik hoop voor je dat hij lekker door blijft slapen natuurlijk! Wat is slaap ontzettend belangrijk he voor jezelf!!
Mocht hij onverhoopt toch weer steeds wakker worden kun je eens het boek van Gina Ford lezen. Het heet 'de tevreden baby' en gaat over hoe je baby 'snachts doorslaapt. Het bevalt voedings en slaapschema's. Het is erg amerikaans, dus je moet het wel met een korreltje zout nemen, maar ik heb er erg veel aan gehad. Iedere keer als het slapen minder ging, zocht ik op hoe het kon komen en probeerde ik haar adviezen uit (slaapzakje, niet 'snachts laten poepen, water laten drinken, even laten huilen etc.). Tot nu toe behoren we tot de gelukkige ouders van een kindje dat lekker doorslaapt en dat wens ik iedereen toe.

Suc6!
Lies

Lies een vraagje: hoe kan je een kind niet laten poepen??? Dan zou ik mijn zoon 4 dagen niet laten poepen en dat alleen bij de oppas toe laten staan

Wat ook helpt bij een kind wat onrustig of moeilijk slaapt. Een spuugdoekje half over het hoofd heen leggen (niet over mond of neus, mocht dat in de slaap gebeuren geen paniek want je kan er doorheen ademen) Een kind wordt daar heerlijk rustig van

Hai Lineke, mijn zoontje van bijna 1 sliep met 7 weken door en begon met 10 weken weer te spoken  Dat duurde tot hij 7,5 maand was. Alles hebben we geprobeerd en uiteindelijk kwam ik op internet een artikel over dalende bloedsuikerspiegel tegen. Als remedie deed men in de laatste fles een schep druivesuiker. Wij hebben dit iom het CB en onze huisarts ook geprobeerd en sinds de eerste keer slaapt hij iedere nacht door. Nu al 2 maanden zonder druivesuiker. Hij gaat om 18:30 naar bed en slaapt tot de volgende ochtend 6 of 7 uur. Heerlijke nachtrust dus. Hij is ook overdag beter gaan slapen sinds hij de nachten beter slaapt. Hij sliep ook nooit langer dan 45 minuten en sinds 7,5 maand houdt hij het minimaal 1,5 uur achtereen vol. Ik hoop voor je dat je zoontje snel een prettiger slaapritme krijgt zodat je zelf een beetje kunt bijtanken. Er komt echt een keer een eind aan de gebroken nachten, ook wij dachten dat het nooit meer goed zou komen....... Sterkte ermee tot die tijd. Groetjes Cato

Bij hoeveel weken/maanden sliepen jullie kinderen snachts door?

Ik heb een zoontje van 7 weken. Hij is mn eerste.
Echt een poepje is hij.
Maar nu ben ik nieuwsgierig wanneer hij snachts zal doorslapen.
Ik weet dat het bij elke baby verschillend is maar dan  weet ik vanaf  wanneer het ongeveer kan.  
Groetjes

Hallo,

Mijn drie zoons sliepen ook slecht 's nachts totdat ik overstapte op flesvoeding, kan ook met moedermelk. Toen kregen ze blijkbaar voldoende binnen om het de hele nacht vol te houden en heerlijk te slapen. Misschien kan je hier iets mee. Succes!

Groetjes,

Linda

Terug
Bovenaan