Slaapzak baby 5 maanden

<p>Hoi allemaal, <br />Ik heb een dochter van 5 maanden die lastig zelf in slaap valt omdat ze zich elke keer wakker houdt door te bewegen met haar armpjes. Ze kan al rollen, dus inbakeren is niet veilig meer. Ook slaapzakken waarin haar handen vastzitten vind ik niet veilig. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan oppakken?</p>

[quote quote=10467229]Geen ervaring mee maar ik heb wel vaak wat gelezen over het Nunki lakentje van Fedde en Kees. Misschien is dat wat?[/quote] Ik gebruikte wel eerst de slaapzak van Fedde en Kees, waar je die armpjes kon vast ritsen aan het lichaam, maar het lakentje ken ik niet. Ik zal het eens opzoeken! Thanks!

Hè, wat vervelend...voor jullie en je kleintje. Eigenlijk is alles waar je de armen nu gaat 'vastzetten', gevaarlijk. Ze zal zich binnenkort kunnen omdraaien naar de buik. En je kunt je best met je armen vast omrollen naar je buik. Maar.....terugrollen is veel lastiger zonder je armen te kunnen gebruiken.

Ik zou allereerst kijken of je kunt a herhalen waarom ze met de armpjes blijft zwaaien. Heeft ze ergens last van?

En ik zou proberen om bij het inslapen er anders even bij te zijn. Dan kun je even helpen, lakentje over de armen vasthouden, etc.

Ook zou je sokjes over de handen kunnen proberen. Als ze zichzelf dan raakt, is het zachter.

Succes!!

Terug
Bovenaan