Slaapzak baby 5 maanden

Je zou eens naar de puckababy mini kunnen kijken? Daar kunnen zowel de armpjes in blijven, maar zit totaal niet strak, ze kunnen gewoon met hun handjes naar hun mond enzo en je kan deze ook gebruiken met de armpjes eruit. Succes.

Mijn dochtertje heeft ook lang ingebakerd gezeten en we moesten ook voortijdig stoppen vanwege omrollen. Als in: volgens mij was ze daar nog niet klaar voor! Wij hielden haar handjes nog weleens vast met inslapen, en vanzelf ging het wat beter. Rond 7 maanden had ze last van krampjes door vast voedsel. Kregen toen de tip om haar eens op haar buik te leggen (wij gebruiken een aerosleep topper). We merkten dat ze toen ook ineens veel minder met haar armen ging zwaaien, kan ook moeilijker op de buik. Ze is nu bijna 14 maanden en slaapt nog altijd op haar buik.

Onze dochter is ook 5 maanden en heeft ook heel lang ingebakerd geslapen omdat ze anders echt niet in slaap kwam. Wij gebruikten de pacco
Doeken. Uiteindelijk de afbouw doek gekocht en nu slaapt ze in een gewoon slaapzakje. Maar op dagen dat ze overdag weinig slaapt of veel
Prikkels gehad heeft slaapt ze ook niet in doordat haar armen maar blijven bewegen. Laatst heb ik een paar keer gedaan dat ik een hydrofiele doek van een meter als driehoek dubbel gevouwen had en dat over haar heen heb gelegd. Ze lag dan op haar rug en de hydrofiele doek deed ik dan over haar heen leggen en de zijkanten net onder haar armen stoppen. Zo kon ze haar armen niet bewegen net als met inbakeren, maar zodra ze zou rollen waren wel meteen haar armen vrij. Als ze dan goed in slaap was haalde ik de doek voorzichtig weg en sliep ze gewoon zonder verder. Wellicht een idee om te proberen?

Ik vind niet dat het lakentje van fedde en kees dermate strak zit dat de armpjes blijven liggen hoor. Of wij hebben een sterk mannetje kan ook haha. Ik heb het beide voor ons zoontje, maar hij vind het niks om ze armen niet te kunnen bewegen 

Onze dochter bleef op haar rug wakker schrikken. Zij slaapt nu met 14 maanden nog steeds het liefste op haar buik. Ze gaat nu voordat ze gaat slapen het hele bed door. Zittem, staan, omgekeerd, kruipen, spenen uit bed gooien, wapperen met de knuffel. Soms huilen, soms vrolijk. Maar ze heeft het nodig. Overdag is dit maar kort. Maar in de avond kan ze dit varierend van 30 min tot 2 uur volhouden. Ze eindigt altijd op haar buikje in een diepe slaap. 
Misschien is de jouwe ook wel een buikslaper. 
En is de slaapzak van fedde en kees niet bedoeld zo dat je de ritsen steeds iets minder kan dichtritsen en de armen dus heel langzaam meer beweging krijgen? Dan kan je kindje er langzaam aan wennen.

Ik leg mijn zoon met een grote hydrofiel doek vast. Aan een kant heb ik m onder het matras vastgeknoopt en als ik mijn zoon in bed leg dan leg ik hem onder de doek ter hoogte van zijn oksels en de andere kant van de doek doe ik gewoon onder het matras. Bij ons werkt het heel goed, hij heeft genoeg ruimte om te bewegen en als hij echt wil rollen dan moet hij zijn best doen. Maar het helpt zeker tegen het ergste rollen.

Bij ons was dit ook. Ze moeten ook gewoon wennen aan die armpjes, we hebben het gewoon cold turkey gedaan. Normale slaapzak en dus arme vrij. Eerste twee avonden was het wat onwennig voor hem. Werd dan even wakker met inslapen. Maar derde avond was al meteen goed.

Ik zit ook altijd zo te twijfelen als ik iets nieuws moet proberen en achteraf denk ik dan “was dit het?”

Wat ook kan is eerst één armpje uit bakerzakje los voor paar nachten en dan over op normale slaapzak.

Succes!

Terug
Bovenaan