Slaapzak en warmte

<p>Hallo allemaal, </p><p>Wij hebben een zoontje van 8 maanden, die slaapt met een Fedde&Kees slaapzak en dekentje. We zijn aan het afbouwen hiermee, maar hij is nog altijd erg onrustig met zijn armen. Als deze niet strak ingepakt zitten slaapt hij ook niet.<br />Echter, nu met deze warmte vind ik dit eigenlijk heel lastig. Het is al warm op zijn kamer (27 of 28 graden) en dan heeft hij dus ook nog een slaapzak aan, en een deken over. Hij ligt wel alleen in de pamper in de slaapzak. We hebben wel een ventilator op zijn kamer staan, en onze airco aan, en de deuren open zodat de koelte naar zijn kamer kan. <br />Ik zou voor hem zo graag willen dat hij lekker in zijn romper kan slapen, want het lijkt me echt niet prettig. Iemand die hier misschien de gouden tip heeft? <br />Overigens werkt op zijn buik leggen ook niet, dan begint hij te huilen... </p>

Probeer je het nog wel eens in een gewone dunne slaapzak? Bij ons was het ook lastig, maar ben het af en toe blijven proberen en op een geven moment doorgebeten en na 2 nachten slecht slapen was hij eraan gewend. En is lakentje ipv deken een optie? 

Nee ik heb het niet meer geprobeerd. Hij slaapt nu overdag wel met 1 arm los. Zou het nog wel weer eens kunnen proberen inderdaad. 

Hij slaapt onder een lakentje ? heb het er verkeerd neergezet ?

Ik zou het gewoon proberen. 28 graden en een slaapzak aan is echt te warm, dan ksn hij zijn hitte niet kwijt. We hebben een slaapzak van hydrofiele stof aangeschaft (0.3 tig), hopelijk komt die morgen binnen. Tot die tijd slaapt onze dochter in haar luier + hemdje met de airco aan (26 graden met airco, loopt s nachts op tot 28). 

Mijn dochter van bijna 9 maanden sliep ook nog ingebakerd, ik probeerde het steeds af te bouwen maar het wou maar niet lukken, met dit weer en de temperatuur op ons kamer vond ik het wel erg zielig en heb ik de eerste dag met 1 arm eruit de 3 en 4 e dag met beide armen en gister zonder slaapzak volgens mij was ze er echt aan toe of het komt door de warmte maar ze heeft beter dan ooit geslapen! Ik zou het gewoon doen het zal even huilen zijn omdat hij het niet gewend is maar ga zelf maar eens in een zak liggen met nog een laken eroverheen dan kan je je warmte echt niet kwijt ...! Succes in ieder geval 

Ik zou zelf eerder het lakentje weglaten dan de slaapzak. Op deze leeftijd geeft een slaapzak nog een geborgen gevoel, en vaak draaien kindjes nog heel veel waardoor ze anders geen deken en geen slaapzak meer hebben. Met deze temperaturen niet zo’n probleem, maar als het weer kouder is kan een kindje van die leeftijd nog niet zelf een deken goedleggen. 
Lodger heeft hele fijne hydrofiele slaapzakken. 

Ledikantje tijdelijk bij jullie op de kamer in de airco?
Daarnaast echt zo snel mogelijk het slapen met armpjes vast ingepakt stoppen. Dat is echt gevaarlijk als hij kan omrollen omdat hij zonder hulp van zijn armpjes niet terug kan. 

Terug
Bovenaan