slaapzak met dekentjes?

Hoi

ik heb een vraag.
wat trekken jullie je kindjes dan aan als jullie de slaapzak gebruiken, wij gebruiken het nog niet, de slaapzak, onze zoon is bijna 5 weken en woelt zichzelf boven de laken en deken waar hij onder ligt. Nu zitten wij te denken om aan een slaapzak te beginnen.
Wij houden nu nog zijn kleertjes aan die hij die dag heeft aan gehad. en eklke ochtend schoon. maar als we in de winter een pyamatje aan doen en in een winterslaapzak is dat dan goed.
zomers hoeven ze niet veel aan en alleen onder een lakentje.

of hoe denken jullie er over

groetjes Jenny
 
Een dikke slaapzak is voldoende. Hier hoeven verder geen lakens overheen. De stootkussens heb ik er mooi ingelaten. Het staat veel leuker en als je ze goed vastmaakt is er niets aan de hand. Tevens ligt het hoofdeinde vol met speelgoed en knuffels en dit gaat prima hoor.

Gr.
Janine
 
Hoi,

Jenny, ik doe mijn kindje elke ochtend met het wassen schone kleertjes aan en daar slaapt hij ook in zijn bedje in. Overdag ligt hij soms in zijn bedje en soms in de box dus om hem telkens als hij bedje gaat een pjama aan te doen vind ik een beetje overdreven. Maar als hij tussendoor spuugt of nat is moet ik hem wel eens eerder verschonen (dus schone kleertjes aandoen). Ik vraag me wel af wanneer ik hem een pjama aan kan gaan doen maar dat is waarschijnlijk pas als hij meer wakker is en dus minder slaapjes nodig heeft. Overigens slaapt hij dus met kleertjes aan onder een laken en dekentje (zijn kamertje is ook ongeveer 18 graden). In de box ligt hij ook onder een dekentje of omslagdoek. In het wiegje heb ik geen beschermers maar ik leg een klein knuffetje voor zijn gezicht omdat hij anders regelmatig met zijn hoofd tegen de spijltje aanbotst. Is niet echt goed, ik weet het.
Wat ik de laatste dagen merk is dat hij zich omhoog werkt onder het dekentje vandaan. Ik zit er dus wel over te denken om binnenkort ook een slaapzak te kopen omdat hij dan niet 'bloot' komt te liggen.

Groetjes
 
Mijn dochtertje is bijna 4 maanden en uit haar wiegje gegroeid. Omdat ik haar op een nacht huilend met ijskoude beentjes in haar veel te grote bedje aantrof heb ik net een slaapzak gekocht en zag daar zo'n riem bij liggen, waarmee je ze eigenlijk met hun slaapzak aan het bedje vastbindt, zodat ze niet kunnen omrollen, maar dus ook niet onder de dekens kunnen schuiven. Ik durf het alleen nog niet te gebruiken. om nou je baby in bed vast te binden voelt zo naar. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is natuurlijk wel zo dat als ze "vastliggen" je, en die gezellige stootrand kan gebruiken en zo veel knuffels in bed kan doen als je wilt.
Groetjes
 
Mijn dochtertje van 7 maanden slaapt sinds ze 3 maanden oud was in een pyamaatje, een zomerslaapzak en dan een lakentje en dekentje. Ook bij mijn zoontje (nu 22 maanden) hebben we dit zo gedaan en doen we dat nog steeds.
GEEN DEKBEDJE EN GEEN STOOKUSSENS GEBRUIKEN! i.v.m. de kans op wiegendood wordt dit sterk afgeraden. De stootkussens worden niet alleen afgeraden omdat ze zich erin zouden kunnen verstikken, maar ook omdat het de luchtstroom door de spijlen van het bedje tegenhoudt. En ook dat vergroot de kans op wiegendood.
 
Terug
Bovenaan