Slaapzak of dekentje?

<p>mijn dochter is nu ruim 9 weken en ik vind slaap omgeving maar lastig! Qua veiligheid vind ik slaapzak veiliger.. nu is het bij ons boven best wel koel en verwarming vind ik niet heel lekker om in slaapkamer aan te doen.  De warme puckababy teddy is te groot en te warm en een normale slaapzak van prenatal past wel maar doe ik alsnog een  dekentje overheen. Ook maak ik nog een kruik maar ik lees overal dat die na de kraamweek eigenlijk niet nodig is.... ik ben zelf een koukleum en daarom vind ik het enorm lastig</p><p>4seizoenen slaapzak lijkt me fijn maar is pas vanaf 6mnd en ook best duur en je moet er toch 2 hebben voor als er 1 onverwacht de was in moet snachts..</p><p>Iemand goed advies?</p>

Wat heeft je dochter aan in de slaapzak? We wisselen hier af in warmte met de kleding die ze draagt in de slaapzak. In de dunne puckababy zonder mouwen slaapt ze nu met een korte mouw romper en pyjama met voetjes. Zo blijft ze prima op temperatuur. Als het wat frisser wordt kunnen we de mouwen van de slaapzak er nog aan ritsen of een lange mouw romper er onder doen. Hoe beweeglijk is je dochter? Dekentje kunnen ze snel van zich af schoppen. Slaapzak is wat dat betreft inderdaad handiger.

Onze zoon is nu ook 9 weken en bij ons boven is het tussen 16-19 graden snachts gok ik. Ik heb met die togwaarden https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/togwaarde/
liggen stoeien maar als ik hem aantrek wat daar staat is het voor mijn gevoel veel te koud. 
Nu hebben we twee slaapzakken voor hem die passen (maatje 56 heeft hij). Eentje is van prenatal https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/slaapzakken/prenatal-jongens-slaapzak-4939514.html/?utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_campaign=surfaces&utm_content=gratis_google_shopping_clicks&gclid=EAIaIQobChMI84yIpf3M7AIVEtd3Ch1e5wkHEAQYAiABEgLWY_D_BwE
de kleinste maat en de ander van Lodger de kleinste maat: https://www.bol.com/nl/p/lodger-baby-slaapzak-hopper-botanimal-grijs-lange-mouw-68-80/9200000098643493/?bltgh=tkrVRQsyQ3r0rbe-Mv1Cog.1_4.7.ProductPageUrl
Die van lodger kan ook in de maxicosi en heeft wantjes eraan (al gebruiken we deze niet ivm oprollen mouwen). Beide slaapzakken zijn klein genoeg aan de hals. Had er ook eentje van 70 cm van hema maar daar kon zijn hoofdje inschieten.
In de slaapzak doen we alleen de romper en dan wel nog een lakentje erover zodat hij wat strakker ligt. Hij voelt prima en heeft een normale temperatuur s nachts (hebben we de eerste nachten even gecheckt tijdens de fles).

Ohja en zijn op een slaapzak overgestapt omdat hij zijn armpjes telkens onder de deken uit wist te wurmen en de deken nog maar vanaf zijn middel over hem heen lag. Dat is met deze temperaturen te koud ?

4-seizoenenslaapzak hebben we niet gedaan, die zijn idd best duur (en nog te groot) en hij groeit nu zo hard dat hij amper 2 seizoenen in die maat zal passen, laat staan 4. Doen we wel als hij wat groter is. 

4 seizoenen slaapzak heb ik nooit gebruikt voor allebei mn kinderen niet. Ik vind ze bizar duur en ik vind het juist niet fijn als ze een slaapzak met mouwen aan hebben, lijkt me gewoon helemaal niet zo comfortabel.
Vanaf 3 maanden gingen ze hier in een mouwloze slaapzak van 70cm. Pyjama eronder. En altijd een deken. Echt altijd. Dat is echt nog nooit mis gegaan of gevaarlijk geweest, babydekens bestaan niet voor niks. Een dekbed is gevaarlijk, een dikke deken niet hoor! 
Ik snap die angst voor dekens nooit zo goed, ik vind het juist heerlijk geborgen als je ze kan instoppen onder een deken. En waar zijn die dekens anders voor? 
De oudste is nu 3 jaar en slaapt in fleece pyjama en onder een dekbed. De jongste is 14 maanden en slaapt in pyjama lange mouw, mouwloze slaapzak en een dikke deken. Die deken trapt ze vaak af, maar alsnog heeft ze het warm genoeg. 
Een kruikje maakte ik vaak ook wel tot ze 5 maanden oud waren hoor, in de wintermaanden. Vond ik gewoon fijn! Dat is toch prima!

STW in de puckababy teddy heeft ze alleen een rompertje met korte mouwen aan en in de slaapzak van prenatal zonder mouwen een rompertje korte mouw en pyjama en dan dus nog een dekentje en kruik.. 
het voelt vooral zo onnatuurlijk om geen dekentje eroverheen te doen en zo in slaapzak neer te leggen. Verder is ze niet extreem bewegelijk

Ik maakte gebruik van de Puckababy newborn en daarna overgestapt op de 4-seizoenen Puckababy. Flinke investering maar voor ons is het het echt waard. Wij hebben een bewegelijk kind en een deken is dus kansloos. We hebben de 4-seizoenen Puckababy destijds voor kerst gevraagd en later nog één bijgekocht (actie bij Prenatal). Hij ligt met een korte mouwen romper nu in de herfstversie van de slaapzak. 

Onze dochter is eind januari geboren en heeft altijd onder een deken geslapen. Tot 6 maanden in haar wiegje bij ons op de kamer. Ik had wel slaapzakjes, maar daar verdween ze compleet in en ze vondt het absoluut niet fijn. Toen ze wat meer met haar armpjes begon te bewegen hebben we haar tot 3,5 maanden ingebakerd. Daarna de overstap gemaakt naar een slaapzak maar nog steeds met deken. Ook in de zomer heeft ze het liefst een deken of lakentje op. Ze vindt het nog steeds fijn om strak toegestopt te worden. Nu is onze dame wel een hele rustige slaper. Ze draait wel van rug naar buik en andersom maar ze is nooit naar beneden of naar boven gekropen. Ze ligt dus altijd lekker onder haar dekentje. 

Terug
Bovenaan