Slaapzak of dekentje?

Ik deed bij al mijn kinderen een slaapzak, lakentje en gehaakte deken. Op het moment dat ze meer gingen bewegen lagen ze vaak zonder deken, maar ze voelden nooit koud aan. Ik heb altijd mouwloze slaapzakken gehad. In de winter wel vaak de dikkere slaapzakken, maar ik haalde de mouwen er vanaf. 

@Daniek onze dochter heeft ook een lange tijd met slaapzak en deken gelegen tot ze dus te beweeglijk werd. Ik vond het ook heel gek de eerste keer om haar weg te leggen zonder deken maar het went snel. Mijn dochter mist het in ieder geval niet want het eerste wat ze deed was dus onder de deken vandaan spartelen. 
We hebben nu een 4 seizoenen puckababy. Als je uitrekent hoeveel je per seizoen aan slaapzakken uitgeeft dan kom je op hetzelfde uit. Kijk vooral waar je dochter lekker in ligt. Een aanrader is wel dat je de mouwen er af kan halen.

Hoi Hoi, 
Zijn er hier meiden wie haar zoon of dochter in een pacco inbakerdoek hebben gelegen? En kan iemand mij informeren hoe het afbouwen is gegaan? Ze is nu bijna 10 weken dus nog niet nodig, maar vraag het mij echt af!

Alle tips zijn welkom! 

Hier blijkbaar 2 kindjes die t snel 'koud' hebben. 
Mijn baby van 5maand ligt nog in de wieg bij ons op de kamer, ik denk dat het tussen 16-18 graden is. Maar raam wel ver open. Ze ligt in een romper + pyjama in de New Born Teddy slaapzak van puckababy en dan nog met een dekentje over. Zonder deken wordt ze snachts wakker.. 
Ik vind het er warm uit zien, maar blijkbaar vind ze t erg lekker. 

Onze oudste heeft ook lang zo gelegen totdat deken een optie meer was en toen idd 4seizoenen slaapzak (je hebt verschillende merken) maar ik vond t idd ook de beste investering. En dan had ik als reserve een slaapzak van de HEMA ofzo erbij (winter/zomer)
Toen hij naar z'n grote bed ging lag hij zelfs in slaapzak onder z'n dekbed ?

Ik denk dus dat het echt heel verschillend per kind is hoe ze reageren op warmte of kou. Uitzoeken dus wat voor jouw kindje werkt. Graadmeter is t bekje voelen. En als je twijfelt kan je altijd een keertje temperaturen dan weet je zeker of het niet te warm of koud is

Die van mij (7 weken) ligt nu in een jersey swaddle en een dikkere deken, en dan gewoon in een romper+shirtje+broekje.
De oudste (2 jaar) ligt het hele jaar door (muv extreem warme dagen) in dezelfde slaapzak (basic Hema ding) onder dezelfde deken. Qua kleding variëren we van een romper tot een flanellen pyama afhankelijk van de temperatuur.
Verschilt per kindje ook wat ze fijn vinden en warm genoeg, en liever te koud neerleggen dan te warm. 

Ik heb altijd de slaapzakken van de baby dump en ter stal gehad  in de winter de dikkere (mouwen deed er altijd af) romper en pyjama aan. 
Geen extra deken, hier lagen ze de volgende ochtend er altijd boven op.

Terug
Bovenaan