Slaapzak of dekentje?

Stijn heeft nu een dikke slaapzak, waar ook mouwen aankunnen maar die zijn zo lang... die gebruik ik niet. Ligt aan de temperatuur verder wat ie aan heeft. Altijd een romper met lange mouwen, soms een pyjama en als het echt koud is leg ik er voor ik ga slapen nog een dun katoenen dekentje over heen.

Hoi,
Ik gebruik absoluut alleen een slaapzak. Skip tolt in zijn slaap alle kanten op, ben als de dood dat ie dan met zijn hoofd onder de dekens verstrikt raakt. Toen hij nog kleiner was stopte ik hem gewoon strak in met een dekentje, dan bleef ie wel liggen, nu trekt ie 1 keer aan het dekentje en alles is los.
Nu gebruik ik nog een dikke zomerslaapzak, straks een winterslaapzak waar ik de mouwen af kan ritsen. Daarin draagt ie nu alleen nog zijn pyjamajasje, straks krijgt ie ook een broekje aan. En als het echt berekoud is, soms ook nog een speciaal pyjamabroekje met sokjes eraan. Lekker warm voor zijn voetjes.

Groetjes, Noortje

Yoëll lijkt op zn vader en heeft het eerder warm als koud. Zijn moeder daar integen haha, die gaat met sokken naar bed. (dat was niet de vraag)
Yoëll sliep eerst altijd in een slaapzak en een romper met lange mouwen, maar als hij wakker werd, werd hij hysterisch. Hij voelde zich schijnbaar opgesloten door die slaapzak. Hij heeft dit ook als zn voeten bv in zn broekspijp verdwijnd door het kruipen (vaag ventje hoor hihi)
Hij ligt dus gewoon in pyjama onder een laken en dekentje. Nu het steeds kouder wordt gaat het dekentje in een dekbedhoesje. Hij ligt wel eens boven het dekentje, maar slaapt gewoon verder. Hij heeft absoluut geen last van kou, de bikkel

Cissy,

Sophie ligt in de buitenzak,zonder mouwen,  met een romper en pyama aan. Op haar kamer is het ongeveer 18 a 19 graden.

Hopelijk slaapt je kleine mannetje lekker, aan die combisleeper zal het niet liggen!

Groetjes Susan (enthousiast gebruiker van  deze fijne uitvinding)

Kay slaapt al van af maand 2 in een combisleeper (slaapzak)..
Hij is gewoon geweldig en perfect af te stemmen op het weer.

Het liefste zou ik Kay gewoon lekker onder de lakens stoppen, maar met dat gedraai en gewiebel in bed is dit totaal geen optie. Daarbij vind ik het veel te gevaarlijk met lakens. Als hij wat ouder is en gewoon "netjes" blijft liggen zal ik snel genoeg weer kiezen voor een heerlijk beddengoed!!

Esmé mv kay

Terug
Bovenaan