Voor dat we een slaapzakje hadden, legde ik de deken met de lange kant over de breedte van de matras, zodat we aan beide zijden een flink stuk onder de matras vast konden zetten. Maar of dat met 2,5 nog werkt?

Ik zou eigenlijk zeggen, even doorzetten. Ze leert vanzelf dat zonder deken te koud is.
Haha! Je laatste alinea doet me een beetje denken aan oma's tijd. Zomerkleding aan, worden ze hard van. Dat idee ;-)
Gelukkig is het nog niet zo heel erg koud :)
 
Haha! Je laatste alinea doet me een beetje denken aan oma's tijd. Zomerkleding aan, worden ze hard van. Dat idee ;-)
Gelukkig is het nog niet zo heel erg koud :)
Dat was niet helemaal het idee, wel beter er nu aan te beginnen dan mid winter.
Het gaat niet zozeer om hard worden, maar van je fouten moet je leren. Een kind van 2,5 kan best al wat leren. Toen onze dochter terug overstapte van slaapzakje naar deken, vertelde ik mijn dochter iedere avond voor het naar bed brengen, dat wanneer ze het koud krijgt, ze zelf haar deken terug over zich moest trekken, wanneer ze het koud kreeg. Dat werkte goed. In het begin controleerde ik het even wanneer ik zelf ging slapen.
Wel een kleine terugval toen ze uit logeren ging, en opa en oma nog niet wisten dat je dat 's avonds wel expliciet moet vermelden.
 
Dat was niet helemaal het idee, wel beter er nu aan te beginnen dan mid winter.
Het gaat niet zozeer om hard worden, maar van je fouten moet je leren. Een kind van 2,5 kan best al wat leren. Toen onze dochter terug overstapte van slaapzakje naar deken, vertelde ik mijn dochter iedere avond voor het naar bed brengen, dat wanneer ze het koud krijgt, ze zelf haar deken terug over zich moest trekken, wanneer ze het koud kreeg. Dat werkte goed. In het begin controleerde ik het even wanneer ik zelf ging slapen.
Wel een kleine terugval toen ze uit logeren ging, en opa en oma nog niet wisten dat je dat 's avonds wel expliciet moet vermelden.
Het is soms ook een beetje improviseren natuurlijk. Roeien met de riemen die je hebt. Meestal zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.

Ik neem me meestal een doel voor dat ik wil bereiken en maak op basis daarvan een planning. Als je alle wegen open houdt, is er altijd wel een die je pakken kan.

En ach, met liefde en geduld kom je vaak een heel eind :)
 
Hoe gaat het nu met het slapen? Heb je gekozen voor een dekbed, of heb je toch een grotere slaapzak gevonden? Een warmere pyjama, en sokken aan de voeten kunnen ook helpen.
 
Terug
Bovenaan