slaapzak?

Hebben jullie kinderen nog een slaapzak aan?
Chris is nogal woest 's avonds dat hij moet slapen en doet dan zelf zijn slaapzak uit en smijt hem weg. Ik laat hem dus maar gaan en dan maar gewoon onder de dekens.
's nachts ligt hij alleen veel bloot en dat vind ik niet zo fijn...
Hoe doen jullie dat?
Chris slaapt nog in ledikant met dekentje..

groetjes Pascal

Ik stop het lipje van het ritsje in de voering van de zak.
Eerst zak dichtdoen (behalve de laatste cm) en dan het lipje naar beneden doen en de rits verder met je vingers dichtduwen. Dan kunnen ze de zak niet meer zelf openmaken!
Succes!
Nelleke

Sophie slaapt sinds ze in een peuterbedje ligt niet meer met een slaapzak aan, maar onder een dekbedje (en alleen een laken nu het zo warm is). Maar de tip van Nelleke hielp hier erg goed toen ze ontdekte dat dat ding ook uit kon haha.

Ik ga ;s avonds voor ikzelf ga slapen nog altijd even kijken en leg haar dan goed, lekker onder het dekbed. Want ook hier wordt resoluut gezegd: niet dekbedje slapen!  Nou ja, gelukkig is het niet hartje winter, dus ik ga die discussie helemaal niet aan nu.

Succes met je kleine wakkere ventje!
Susan

Enzo slaapt nog in een slaapzak maar krijgt binnenkort een dekbed. Ik denk dat ik dan de slaapzak maar uitlaat. Misschien dat ik m bewaar voor als hij gaat logeren.
Ik kijk ook altijd voor ik ga slapen bij Enzo dan kan ik m goedleggen en zijn knuffel weer naast m leggen.

liefs
di silva

iris ligt in een eenpersoonsbed. en zegt altijd nee deken als ze na bed moet (wilt ook liever niet na bed). als wij zelf na bed gaan controleer ik iris even en leg de deken over haar heen. en leg ik haar goed.
groeten petra

Thomas slaapt nog in een slaapzak. Hij slaapt ook nog gewoon in een ledikant. Als ik de slaapzak niet aan doe dan is meneertje veel sneller wakker en kan hij moeilijk in slaap komen. Dus die slaapzak blijft voorlopig.

Thom slaapt in een ledikant met een slaapzak en dat gaat nog altijd prima. Thom heeft nog niet geprobeerd de slaapzak uit te doen. Hij steekt er zelf zijn voetjes in en zegt "dicht", dus hier blijft de slaapzak voorlopig.
Groetjes Laura

Hiya Pascal,

ik vind het soms ook moeilijk om in te schatten hoor. Het is hier vrij heet in de zomer, dus meestal hebben we de airco aan. in dat geval doe ik Max wel in een slaapzak. Maar de laatste paar dagen is het 's avonds wat koeler buiten en dan heb ik de ramen open, Max slaapt dan alleen in zo'n "voetjespyama". Een dekbed heeft hij wel, maar langer dan 10 seconden is het ding nog nooit gebruikt. Ik ga altijd ff kijken voor ik naar bed ga, en hij ligt achterstevoren, ondersteboven etc. in bed.....of op het vloerkleed, of op de bank in zijn kamer. Haha het is steeds een verassing. Zijn slaapzak kan hij wel zelf uit doen (Zelfs het truukje van Nelleke heeft ie inmiddels uitgevogeld) Dus ik tref hem ook regelmatig geheel bloot aan. Haha alles trekt ie dan uit, inclusief luier. Ach ze leren het allemaal wel :) Oh en volgens mij is het wel zo dat de kindjes het beter ietsje te koud kunnen hebben dan te warm.

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan