slaapzak?

Rebecca slaapt sinds een aantal weken ook niet meer in een slaapzak.
Ze kreeg het er te benauwd in. Ze draait nogal eens en raadie slaapzak zat dan om haar heen dat ze er heel boos om werd. Ze wilde hem op een gegeven moment niet meer aan en dat vond ik oke. Ze ligt op haar buik te slapen en dan heel breed (net als haar moeder!!!!!), dus had ze gewoon geen ruimte in die slaapzakken.

Ze slaapt overigens nog in een ledikantje. We hebben haar geprobeerd in een 1 persoonsbed te leggen, dat wilde ze zelf ook, maar puntje bij paaltje wilde ze toch in Lebecca's bed (terug in ledikantje). Ik vind het prima, ze is nog zo klein. Dat grote bed komt later wel, misschien wil ze het over een half jaartje wel...prima. Zij moet zich veilig voelen in bed en ik dwing haar niet om nu al in een groter bed te slapen.

Dekens of dekbedje?? Die ligt niet eens meer in haar bed. Binnen 5 minuten is ze er ondervandaan gewoeld en ook hier is het herkenbaar: als ik vraag, deken of dekbed zegt ze nee. Soms zegt ze het al uit zichzelf, nee deken. Ik heb haar zo vaak toegedekt als ze al sliep, maar even later ligt ze er toch weer boven, op...in ieder geval er niet onder. In haar slaap woelt ze die deken/ laken gewoon weg.

Dus met pyjama (lange mouwen en lange broek) in bed (het is vrij warm in ons huis en haar kamer en het is geen winter, dus laat ik het ook maar even zo.

Isis slaapt sinds een tijdje gewoon in een pyjamaatje, omdat ze de slaapzak steeds openmaakte. Op het kdv gaven ze me nog de tip om de slaapzak achterstevoren aan te doen, maar omdat ze toch al de grootste maat slaapzak aanhad en we dus toch over een tijdje over zouden moeten gaan op pyjama's ben ik daar maar direct mee begonnen. En dat gaat vanaf dag 1 goed, eigenlijk. Isis ligt ook nog in een ledikantje met een lakentje/dekentje, en 's-avonds voordat wij naar bed gaan trekken we haar altijd even naar beneden (ze ligt dan helemaal opgekruld tegen het hoofdeinde aan) en stoppen we haar lekker in. Ben wel benieuwd hoe dat straks in de winter zal gaan, maar ja... als ze het koud heeft zal ze toch wel zo slim zijn om onder de dekens te blijven liggen (hoop ik)??? Hahaha, nou ja, dat zie ik dan wel weer...

Groetjes,
Myrna mv Isis en Nika

inmiddels houdt Chris de zak gewoon aan.
Hij heeft gewoon erg last van verlatings angst 's avonds in bedje.
Ik vraag nu " wil je dat Mama even bij je blijft?"
dan zegt hij ' ja". Ik ga dan in een stoel op zijn kamer zitten en hij gaat heel rustig slapen...dus opgelost!
Hij doet de zak alleen 's morgens nog uit als hij wakker wordt, dat is alleen maar goed.

Dank voor alle tips, ga ze zeker onthouden, maar ik verwacht dat hij met een paar maanden naar een groot bed gaat...en dan zal hij onder een dekbed gaan slapen.
Dus dan zien we wel hoe het gaat.

groetjes Pascal

Terug
Bovenaan