Slaapzak

ik had een vraagje: gebruiken jullie al een slaapzakje? Mijn kleine jongen (7 weken) trapt de laatste paar nachten de dekens van zich af, waardoor hij erg koud wordt. Hierdoor wordt hij weer wakker, dus we hebben een paar korte nachten gehad. Nu vroeg ik me af of je al een slaapzak kan gebruiken. Mocht hij dan de dekens van zich aftrappen, dan blijft hij hopelijk warm in zijn slaapzak.

Hoi,
Quinn (8 weken precies vandaag) heeft ook sinds 3 nachten een slaapzakje aan. Hij kroop steeds omhoog in bed, waardoor hij 's morgens boven de dekens lag. En dat is natuurlijk veel te koud.
Ik heb de armsgaten kleiner gemaakt met veiligheidsspelden, zodat hij er niet in kan zakken. Ik stop het einde van de slaapzak tussen het bed en de matras. Er overheen komt dan gewoon het lakentje en 1 deken. Werkt perfect.
Gewoon doen dus.
Groetjes Veerle

De kraamhulp gaf hier het advies om vanaf twee weken een slaapzakje te gaan gebruiken. (waren nieuwe richtlijnen, vertelde ze) dus vanaf toen slaapt Bent in een slaapzakje.

Judith

Floor slaapt al vanaf dag 2 in een slaapzakje. Ze trappelde zichzelf ook boven de dekens uit. De kraamhulp heeft haar hier zelf ingelegd, was volgens haar geen probleem. Ze blijft hier nu keurig in liggen en is lekker warm.

Hoi, mijn dochter heeft vannacht voor het eerst in een gewatteerd slaapzakje geslapen. Ze had verder een rompertje met korte mouw, een katoenen broekje en shirtje en haar sokjes aan. Verder lag ze nog onder een laken en dekentje. Wat hebben jullie kinderen  aan als ze in de slaapzak liggen?

Kamiel slaapt sinds twee nachten in een slaapzakje. Hij heeft een rompertje aan en een katoenen truitje en een katoenen broekje met sokjes (aan één stuk). Daarover een lakentje en 1 dekentje(katoen). Nu blijft hij inderdaad beter liggen en voeld lekker warm.

Groetjes Leonie

Terug
Bovenaan