Slaapzak?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik vroeg me af welke kindjes nog in een slaapzak slapen?
Met het oog op onze vakantie over  2,5 week (!) proberen we de slaapzak af te bouwen. We zitten namelijk in een tent, en als de zon daarop staat kan het heel heet worden. (ja we gaan van lekker weer uit!) Nu kunnen we haar ook lekker buiten in het campingbedje te slapen leggen overdag, maar onze dochter is net een papagaai, ze slaapt alleen met een doek erover haha. Dus willen we alles vantevoren wel proberen.

Het is 2 nachten goed gegaan zonder slaapzak, ze ging gelijk slapen. Maar vanavond dus niet. Alleen maar huilen en krijsen, zodat we na 45 min toch maar een slaapzak om hebben gedaan, ze is gelijk gaan slapen. Zou dit liggen aan het feit dat het de afgelopen 2 nachten ook heel warm was en nu minder? Of zou het te maken hebben met het feit dat ze de hele dag al uit haar doen is en zichzelf in de weg zit?

Nou ja vragen genoeg. Hopelijk accepteert ze het wel met heet weer, want een niet slapend kindje op vakantie, daar rust niemand van uit.

Liefs Reneke

Hoi,
Onze oudste zoon heeft tot ruim 2,5 jaar in een slaapzak gelegen... Weet niet of dit normaal is, maar hij sliep zo het best haha.
Daarna heeft het ook best even geduurd voordat hij weer snel insliep.
Onze jongste zoon van 15 maanden slaapt nog in een slaapzak en daar laat ik hem voorlopig ook nog in liggen. Voorkomt ook dat hij uit z'n bedje klimt ;)
Groetjes, Noor

Hoi,
Waarom koop je niet een heel dunne zomerslaapzak? Dan heeft ze toch de geborgenheid van de slaapzak (en daar gaat het meestal om).
Groetjes, Noor

hoi hoi,

Onze meid (15 maanden) slaapt ook lekker in een slaapzak. Een dunne katoenen van de hema. Als het erg warm is heeft ze er alleen haar rompertje in aan en anders een piamajasje.
De deken heeft ze op dit moment niet op, omdat het op haar kamertje nog behoorlijk warm is. Maar dat hoeft ook niet, want de slaapzak geeft haar genoeg warmte.

Ik kan zelf ook niet slapen zonder iets op me hoor al is het maar een laken in de zomer. Maar ik moet iets op me hebben liggen.

Ik zou haar gewoon lekker in haar slaapzak laten slapen, zeker als ze zo het beste slaapt.

Groetjes Anne

hoi reneke,
Wij gebruiken de slaapzak hier toch ook altijd.
Zonder is het echt pech.
In de zomer leggen wij Daniël gewoon zonder dekbed en in een gewone slaapzak van de hema in bedje.
Dan ligt hij niet bloot.
Afgelopen zomer hadden we tegen muggen een klamboe erover, die speciaal voor campingbedjes zijn, maar jah Daniël staat nu, dus dat is geen optie vrees ik.
Nu vind hij de slaapzak ook heerlijk en is het voor hem gewoon heel duidelijk als de slaapzak aan is, is het tijd voor slapen.
Misschien dat het dat is bij je dochtertje?
Dat de slaapzak duidelijkheid geeft dat het tijd is om te gaan slapen?
Als dat zo is, is het misschien een idee om een soort slaapknuffel te geven.
Dat als ze naar bed gaat, die knuffel mee gaat en anders die knuffel er niet is?
T'is maar een idee hor, ik weet het ook niet.

Succes met alles.
Liefs marina

Hoi,

Ik heb die dunne slaapzakjes al, maar ze zweet zo snel. Ook wij leggen haar daarin met romper. Toch vind ze het ook prettig om bij inslapen nog ingestopt te worden onder laken/deken. Iets wat we zeker in de winter nodig hadden met winterslaapzak, aangezien haar kamer ijskoud werd.
Maar goed ze zweet dus snel, dus hoopten we dat ze zonder slaapzak kon, gewoon in romper.
Een slaapknuffel heeft ze ook al. Het is echt haar favoriet. En aangezien ik niet zo hou van kinderen die buiten met knuffel en speen lopen, krijgt ze die twee echt alleen als ze naar bed gaat.
(En heel soms als we op weg zijn en zij heel moe is, dan ook maar dan valt ze ook in slaap, anders krijgt ze ze niet)

Weet iemand trouwens waarom kinderen slaapzak zo prettig vinden? Dat vroeg mijn vriend, maar ik kon niet anders bedenken dan dat het een geborgen gevoel geeft?
Alvast bedankt

Liefs Reneke

Renske ligt ook nog elk slaapje in een slaapzak. Zonder extra laken of deken. Nu ligt ze in een zomerslaapzak. Een heel dun katoenen slaapzakje. Wij gaan dit weekend met de caravan een weekend weg en dan neem ik een dikke en dunne slaapzak mee. Emma heeft tot ze uit het ledikant ging, met 2 jaar en 3 maanden in een slaapzak geslapen. Ook als het heel heet was, dan alleen in haar luier in de slaapzak.

hoi hoii

helaas geen tips voor je
caithlyn slaapt ook nog steeds in een slaapzak de 1e 8weken sliep ze ingebakerd en gelijk daarna in de slaapzak en vanaf die tijd tot nu altijd een slaapzak gehad ik heb eigenlijk nog niet geprobeert of ze ook zonder slaapt....
caithlyn is ook een enorme zweter ook overdag (vraag me af hoe het zoo kan haha)ik heb der ook alleen in een romper of tegenwoordig heb ik bij de h&m zomer pyama,s gekocht van hello kitty enzo die zijn ideaal

succes er mee

liefs

Terug
Bovenaan