Slaapzak

Zijn er hier nog kindjes die in een slaapzak slapen.
Minoux nog wel; in een dunne slaapzak en dan onder het dekbed. Ze ligt overigens in een ledikant en kruipt vaak nog onder het dekbed vandaan. In de nachten kan het in haar kamertje nog wel fris zijn, dus dan is het wel lekker.
Maar ik zat te denken om overdag nu maar eens zonder te doen. Als ze straks naar een groter bed gaat, dan denk ik helemaal geen slaapzak meer. Of mist ze dan ineens wel veel van die geborgenheid?
Hmm.hoe zit dit bij jullie?
Groetjes, Bianca

hoihoi,

elounda slaapt ook nog steeds in een slaapzak
ze vraagt er ook zelf om en ik vind het ook nog wel een prettig idee
de dekens schopt ze er eigenlijk altijd vanaf en met haar slaapzak aan kan ze niet uit haar ledikant klimmen hihihi
zolang ze nog prettig ligt en past laat ik haar nog even in het ledikant en tja als ze over gaat op een groter bed denk ik dat ik de slaapzak ook nog wel even laat zolang ze het toch zelf wil weet ik in ieder geval zeker dat ze het niet koud kan hebben.
misschien ook marzel dat ik een braaf meisje heb die de slaapzak lekker aan houdt hihi

groetjes linda

Hai,

Norah heeft geen slaapzak meer aan in bed. We hebben haar nu wel hoog in het ledikant gelegd, dan kan ze niet verder omhoog kruipen. Maar meestal ligt ze toch een beetje bloot getrappeld, dus heeft ze nu ook altijd een pyjamabroekje aan. Werkt prima! Ze is ook niet zo'n klimmer, dat scheelt.

Het zoontje van een vriendin draagt nog wel een slaapzak, maar zodra ze de kamer uitliep, ritste hij deze steeds zelf open en probeerde vervolgens uit zijn ledikant te klimmen... Ik hoef er niet bij te vertellen dat-ie vervolgens niet meer wilde slapen ;-). Ze kreeg pas een tip van een collega: doe hem de slaapzak andersom aan. En het werkte de eerste dag al heel goed!

Groetjes,
Jamie

heyhey

nathalia slaapt ook nog met een slaapzakje.
ook een dun ding.
moet eerlijk zeggen, dat ik het ook prettig vind dat ze hem nog wilt dragen (ook zij vraagt er zelf om)
als ze geen slaapzakje aan heeft, kleed ze zichzelf helemaal uit, inclusief haar luier.
daarom vind ik het dus wel prettig dat ze hem nog wilt :p

linda schreef: dan kan ze niet uit haar bed klimmen, maar vergis je niet in kinderen hoor :D die halen de raarste fratsen uit, en een slaapzakje houd ze dan echt niet tegen.

wij doen al ontzettend lang het slaapzakje achterste voren aan. nathalia weet eigenlijk niet beter.
ze kan ook zelf haar slaapzak aan doen ( thalia zakkie aandoen zegt zij hahaha) en doet hem automatisch achterste voren aan.

maar om even antwoord te geven op jouw vraag.
ik denk niet dat ze veel van die geborgenheid zal missen. denk dat ze die periode wel heeft gehad.
een slaapzakje is nu meer gewenning. het hoort gewoon bij het slapen gaan.

ik zou zeggen: probeer het. kijken wat ze det.
en als ze vraagt om haar slaapzakje, verzin je een verhaaltje (die ligt in de was ofzo??? en als je er helemaal mee wilt stoppen zeg je dat slaapzakjes voor baby's zien en zij een grote meid is)

succes :D

liefs, do

Myrthe slaapt niet meer in een slaapzak. Ze vond het ineens ondingen en probeerde ze zelf uit te doen.
Aangezien ik van mening bent dat kinderen dat soort dingen goed zelf aan kunnen geven waren we er gelijk mee gestopt.

Zij kroop ook altijd boven haar deken uit, maar sinds ze geen slaapzak meer heeft, blijft ze lekker onder haar dekentje. En als ze er al uitkruipt (we kijken altijd voor we gaan slapen) dan leg ik haar terug en ze kruipt zelf ook terug.
Wel wil ze helemaal met dr hoofd bij hoofdeinde liggen, anders blijft ze naar boven kruipen.

Succes ermee enne probeer het anders eens. Als ze hard gaat huilen, dan weet je genoeg.

Liefs

karlijn heeft eigenlijk helemaal niet lang in een slaapzak gelegen en floor nu ook niet
geen idee eigenlijk waarom niet hahaha
karlijn ligt eigenlijk altijd heerlijk onder haar dekentje

als jou meiske de slaapzak nog zo lekker vind zou ik haar nog lekker laten liggen en in de zomer als t goed warm is kan je proberen dat ding weg te laten
dan merk je vanzelf hoe ze erop reageerd

liefs maurilla

Onze meid slaapt ook nog steeds in een slaapzak. Ze heeft hem gewoon aan en ik maak hem aan de onderkant dicht met een veiligheidsspeld.
We hebben al geprobeerd om hem achterstevoren aan te doen, maar ook dan peutert ze net zo lang totdat ze hem open heeft.
Als ze er geen aan heeft dan trekt ze ook alles uit, dus dat heeft weinig zin. Ze doet dan trouwens ook pogingen om uit haar ledikant te klimmen en dat vind ik maar een eng idee.
Ze slaapt nu lekker onder haar dekbed en kruipt ook steeds helemaal boven in haar bedje. Vaak ook zo dat ze zonder dekbed ligt, want dat schopt ze dan van zich af.

Dadelijk in juli moet ze over naar een groter bed en dan wil ik haar eigenlijk ook nog even een in slaapzak laten slapen. Zolang zij het zelf nog prettig vindt vind ik het prima.

Liefs Anne

Hoi,

Hier ook nog steeds een zak, achterstevoren, hoewel hij hem ook dan uit krijgt, maar toch wat minder gemakkelijk, soms maakt hij hem zover open dat 1 been tot het kuitje eruit kan, dan heeft hij voldoende ruimte om het been over de rand van het ledikant te gooien,,haha
Hier is het dus ook voor de warmte, want hij blijft onder de deken uitkruipen.
In april met die warme dagen heeft hij al een aantal keren zonder geslapen en dat ging goed, dus ik denk dat wij er mee stoppen als het weer goed is!

Gr MJ

Terug
Bovenaan