slaapzak

Ben ik zeker een ontaarde moeder...... Ben namelijk niet in het bezit van een slaapzak, vind het doodeng..... misschien als hij weer wat ouder is maar nu, na uh, zeker weten niet
 
Als je de goede maat hebt is er niets mis mee hoor!!
Ik ben juist blij dat die dingen er zijn, want wij hebben een erg beweeglijke slaper! Van de winter een lekkere dikke slaapzak..
Wat vind je er eng aan?
 
Het idee alleen al. En een pyama, en een kruik, en een slaapzak en een dekentje.. Ik bedoel, das toch hartstikke overkill?

Maar gewoon het idee dat hij erin ligt, zich verdraait zo jong als ie is, vast komt te zitten en dan nooit meer wakker word. Moet er niet aan denken.

Duurt nog wel 7 weken hoor voor deze kleine man er is maar nee, denk dat hij geen slaapzak krijgt, in ieder geval niet gelijk. Mama is veels te bang dat er dingen fout gaan.
 
bij de hema krijg je maat 50/56. dus om te beginnen. Maar de eerste tijd liggen ze nog lekker stil in bed en is het eigenlijk niet nodig.
Ik gebruik het nu af en toe (14 maanden oud) Maar het helpt niet echt. HIj kruip ook met slaapzak het hele bedje door. Is alleen dat hij dan warmer blijft.
Haal er misschien 1tje in huis maar je voeld zelf aan of je hem wil gebruiken en wanneer. Je bent een moeder volg je instinkt !!!
 
Hoi,
Ik gebruik ook altijd vrij vlug slaapzakjes ideaal, hier kruipen ze namelijk ook altijd onder de deken vandaan, als het slaapzakje wat ruim is, maak ik het armgat vaak wat kleiner door een stukje dicht te naaien, dan kunnen ze er niet uit!
@aeryn, ik snap je niet helemaal, wat denk jij dat er kan gebeuren wat met een deken niet kan????
Ik gebruik trouwens nooit een kruik!
Groetjes
 
Aeryn, je kiest voor OF een lakentje/dekentje OF een slaapzakje. Niet allebei! En een slaapzakje moet goed passen, dus niet te ruim zodat je kindje naar beneden kan kruipen in het slaapzakje (passende nek dus) en niet te wijde armgaten. Als je je daar aan houdt, is een slaapzakje misschien nog wel veiliger dan een lakentje/dekentje. Die kruik is alleen voor hele jonge pasgeboren kindjes die zich nog moeilijk op temperatuur houden en een pyama hebben ze als ze net geboren zijn nog niet aan. Meestal slapen ze in de kleertjes die ze dragen. Pas als ze wat ouder zijn komt de pyama in beeld.

Bij gebruik van een lakentje/dekentje maak je het bedje kort op, zodat ze niet onder de dekens kunnen kruipen. Een babietje dat net geboren is kan nog niet zoveel bewegen dus is er weinig risico. Ik denk dat het gebruik van een kruik wel makkelijker is bij een lakentje/dekentje dan bij een slaapzak.

In antwoord op de vraag van de topicstarter: het is maar net wat je fijn vind. Ik had beide in huis (lakentje/dekentje en de slaapzak) en ik heb in het begin echt alleen het lakentje/dekentje gebruikt, veel handiger. Nu mijn kleine wat ouder wordt (lees 3,5 maand) en begint te bewegen in bed gebruik ik een slaapzakje. Hij woelt gewoon onder de dekens vandaan en zo weet ik zeker dat hij warm ligt.

Hij slaapt nog steeds in z'n kleertjes, tenminste, als die zacht zijn, soms wissel ik dus even van broekje. Toen hij net geboren was sliep hij gewoon in het pakje wat hij aan had. Die kleintjes houden niet zo van steeds omkleden dus was dat veel handiger. Nu slaapt hij in z'n shirtje en doe ik z'n broekje en sokken wel uit, dat ligt veel lekkerder nu de kleertjes ook wat stoerder worden.

Groetjes, Esk
 
Hi
Ik heb Jaimy de eerste weken onder laken en deken gedaan. Op een gegeven moment merk je dat hij meer met z'n beentjes gaat trappelen, en onrustiger slaapt. Hij slaapt sinds 8 of 9 weken oud in slaapzak. Vind hij heerlijk en slaapt nu rustiger. Ik leg hem met z'n romper in slaapzak en een lakentje over hem heen. (lees zomer slaapzak, zonder mouwen) en hij slaapt prins heerlijk ;-)
Heb maat 56/62 bij H&M gehaald
Succes.
 
@ MJ : Ja, weet eigenlijk niet. De andere mannen hadden een dekbedje en anders lagen ze naast mij. Ja, ik weet het, naast je in bed is ook gevaarlijk maar zo kon ik ze wel elk moment in de gaten houden =) Ben er te lang uit denk ik =) Moet gewoon weer wennen aan alles =)

Moet wel zggen, nu nog iets meer als 6 weken tot de uitgerekende datum en alles is weer spannend aan het worden. Hoelang, wanneer etc etc.

Nou, denk dat ik wel begrepen word =)
 
Terug
Bovenaan