Slaapzak

Hoi Meiden!

Merle slaapt niet meer in de puckababy!
Ik ben daar zo blij mee, dat ik eindelijk van dat ding verlost ben! Ze sliep er nog wel goed in maar dacht probeer het gewoon in een gewone slaapzak en dat ging al heel snel goed! Was altijd bang dat ze 's nachts weer wakker zou worden, maar dat gebeurde gelukkig niet! Een gewone slaapzak is niet alleen veel makkelijker maar ook beter betaalbaar! Die puckababy's kosten 50,- p.s dus daar haal je niet even meerdere van in huis. Dus moest 'm altijd overal mee naartoe slepen. Als Merle een keer flink gespuugd had moesten we 'm in alle haast wassen en drogen.

Nu mijn vraag:

Slapen jullie kindjes in een slaapzak met mouwen of zonder mouwen?
En als je een slaapzak met mouwen gebruikt, doe je daar dan ook nog een pyama onder? Of alleen een romper (met lange mouwen)? En gebruik je daaroverheen nog een deken?

Merle heeft nu nog een winterslaapzak met mouwen, heb het idee dat ze dat nog heel prettig vind, dat ze lekker dik is ingepakt. Ik leg haar daarin met pyamabroek + romper met lange mouw. Als ze een romper aan heeft met korte mouw doe ik haar pyama-shirt wel aan.

Eerst maar even zo wennen en dan hoop ik dat ze straks in de zomer lekker zonder de mouwen kan slapen.

xxx

Hoi hoi,

Ik heb ook een winterslaapzakje met mouwen. Ik ben ook overgestapt van de puckababy, ha ha. De volgende stap is zonder mouwen. Ook ik heb het idee, dat met mouwen een veilig, ingepakt gevoel geeft! Ik doe Laura daar idd een romper met lange mouw onder aan en een pyamabroekje. Daarover heen heb ik een een enkele (zomer)deken, maar niet heel hoog opgetrokken. De temp op haar kamertje is 19 graden 's nachts en dat werkt bij ons goed.

Liefs J

Hoi,

Sepp slaapt nog in de puckababy.
Sepp heeft een rompertje, truitje met lange mouwen en sokjes aan. Broekje doe ik altijd uit.

Sepp heeft wel eens in de slaapzak zonder mouwen geslapen, als de puckababy weer eens onder geplast was :). Dan doe ik ook zijn broekje uit.
Voordeel van de puckababy vind ik dat zijn handjes ook lekker warm blijven. In de slaapzak heeft hij zijn handjes altijd boven de dekens liggen, hoe stevig ik hem ook instop.

xxx

Sara slaapt al sinds week 7 in een slaapzak. Eerst met mouwen, maar nu wil ze dat niet meer.

Dus winterslaapzak zonder mouwen en daaronder een romper (zonder mouwen of korte mouwen), een shirtje en broekje. Geen sokken.

Voor de nacht ligt ze nog onder een dekentje, maar bij het slapen overdag niet meer (warmer op haar kamer). Met een kamertemperatuur van 19 graden slaapt ze goed. Overdag door de zon soms iets warmer en dan zet ik het raam op een kiertje.

Hoi hoi,
Fijn dat je van die dure slaapzakjes af bent hè!!

Amaya slaapt met een slaapzakken zonder mouwen.
Daaronder heeft ze haar pyamabroek,truitje en romper aan.
En ze heeft ook nog een dekentje.
Amaya kruipt snachts omhoog dus slaapzak was echt noodzakelijk anders had ze het koud.

Grtjs

heej
fijn zeg dat ze in een gewone slaapzak kan ,,, als ik marina in een slaap zak leg dan alleen met een shirtje met mouwen en een romper ,, meestal doe ik de slaapzak aan de onder kant niet dicht ,,, zit een rits ondr in loopt rond ,,, als ik die dus dicht doe is ze smorgens helemaal klam ,, als het echt heel koud is dan heb ik er mouwen bij ,,, maar ik merk gewoon dat marina in een pyama en een dekentje lekkerder kan slapen,, dus gebruik niet vaak een slaap zaak

xxx

Tijn slaapt nu in de puckababy mini(nog veel te groot voor hem). Tijn is er met 4 maanden pas in gegaan. Toen werd de piep te klein. Maar deze is echt groot.
Daarover heen een enkel dekentje.
Gaan binnenkort proberen met de armen er doorheen. En dan over naar een gewonen slaapzak.

Hij heeft in zijn slaapzak een romper aan en soms daaroverheen nog een shirtje. geen broek en geen sokken.

xxx

Terug
Bovenaan