Slaapzakje of niet?

Onze dochter hebben we na 5 dagen in een slaapzak gedaan en de lakens en dekens de deur uit. Ze was een hele sterke en bewegelijke baby waardoor ik geen oog dicht deed omdat ik bang was dat ze de superstrak ingestopte lakentjes toch eruit zou trekken. Slaapzak besteld, ingelegd en probleem was opgelost. Ze sliep er meteen heerlijk in!
overdag overigens wel onder een dekentje in de box of nestje, maar dan was er altijd iemand bij dus had ik die angst veel minder. 
Ik denk dat je moet doen wat voor jou goed voelt!
 
Mijn dochter sliep na een halve nacht al in haar slaapzak. Ze draaide zichzelf al zo dat ze half met haar gezicht onder het lakentje lag. Ik schrok me dood. Nu is ze net 3 en heeft tot een paar maanden geleden heerlijk in een slaapzak geslapen
 
Wij adviseren in onze babywinkel te Rosmalen altijd te beginnen met een dekentje in combinatie met een lakentje. Als het kindje onrustig slaapt kan je denken aan inbakeren met bijvoorbeeld de Mini van Puckababy. De kraamhulp kan je hiermee altijd helpen.
Koop als basisuitzet 2 dekentjes plus 3 lakentjes. Als je begint in de wieg of co-sleeper focus je je hier dan op. Daar gaat je kleintje ook als eerste in slapen. :) Misschien vind je het leuk een kijkje te nemen op onze website: www.volverwachting.nl. We verkopen zowel de nieuwste collecties als leuke outlet. Bij de blogs staan leuke tips. Liefs, Leontien
 
Bij ons kon dat niet omdat hun hoofdje te klein was en door de nekopening van het slaapzakje kon. Ze lagen er met twee of drie maanden in.
 
Terug
Bovenaan