slaapzakje

Volgens mij al vanaf het begin? Er zijn mensen die hebben geeneens een laken met dekentje. Zorg wel dat je de goede maat hebt!

groetjes Mariska

Ik weet ook niet welke leeftijd ervoor staat, maar ze hebben al slaapzakjes maat 50/56 dus ik denk dan vanaf de geboorte... Mijn dochter slaapt nu nog in de wieg (kan nog maar net) want die zwemt nog door het bed omdat ze zo onrustig is (zelfs ingebakerd)
Maar zodra ze echt te groot voor de wieg wordt ga ik ook proberen haar in een slaapzakje te laten slapen met een lakentje er straks overheen gespannen, maar ik gebruik dan alsnog wel een dekentje, anders lijkt het me toch wel wat koud!

Hoi Louise

De slaapzak kan je al vanaf het begin gebruiken. Wij gebruiken nu ook een slaapzak, Nathan is 9 weken oud. En wij vinden het heerlijk. Hij was in bed namelijk erg onrustig en dan trapte hij de dekens elke keer van zich af. Op advies va cb hebben we een slaapzak gekocht en dat bevalt erg goed. Hij ligt nu niet meer "bloot". Maar je moet dan wel naar de maat kijken en kijken waar je kindje het beste in past. Want zoals je waarschijnlijk wel weet verschillen maten onderling ook erg.
Succes

Groetjes Karin

Heey,

We gebruiken vanaf het begin een slaapzakje. Je kunt verschillende maten kopen, ik heb ze bij de Hema gekocht....
Voor Thijmen is dit ideaal, want als ik sochtends bij zijn bedje kom dan ligt hij helemaal bovenaan of overdwars. Nu het wat kouder wordt is het een uitkomst, dan krijgt hij het niet koud.
Nu gebruik ik een maatje groter, ik stop de onderkant goed in het bedje, zodat hij stil ligt. Maar wel zo dat hij zich eruit kan wormen, je mag je kindje niet vast leggen...
Meestal is hij wat druk als hij inslaapt en zo blijft hij beter liggen. Het zit nl los in de ochtend, maar hij ligt tenminste niet meer met zijn hoofd tussen de spijlen...
Maar niet te groot kopen hoor, anders kan je baby erin schieten dat moet niet. Het moet goed passen bij het hoofdje en armpjes, zoals een spencertje...

Groetjes, Ellen

sorry voor de duidelijkheid, met zn hoofd tegen de spijlen, hij kan er natuurlijk niet tussen komen.....hihi

Mij lijkt een slaapzakje ook handig want Mette is erg beweeglijk. Alleen...worden de armpjes dan niet koud? Nu kan het nog niet want Mette slaapt ingebakerd in de pacco zak omdat ze veel stuipjes heeft en zichzelf steeds wakker maait maar als ze niet meer wordt ingebakerd lijkt mij de slaapzak wel ideaal. Doen de ervaren slaapzakgebruikers hier er nog een dekentje of lakentje overheen?

gr.Ing

Hey Ing,

Alles goed met Mette??? Zo te horen is ze weer thuis, heerlijk........
Ja ik heb altijd een lakentje erover heen gespannen, lekker strak, maar ook weer wel zo dat hij niet vast ligt.
Nu de afgelopen 2 dagen heb ik zelfs zijn dekentje er nog overheen gedaan, het was een beetje fris. Maar dat moet je controleren natuurlijk, Mette mag het niet te warm hebben.
En ik heb van mijn arts en kraamhulp begrepen dat koude handjes niet erg is.

Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan