slaapzakje?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik was gisteren even in de stad om nog wat laatste dingetjes te kopen. Maar nu stond er dus nog op mijn lijstje 2 slaapzakjes.
Heb je die al echt nodig? Volgens mijn moeder sliepen wij (broertje, zusje en ik) de eerste tijd gewoon in een pakje. Ik vind zelf die slaapzakjes er allemaal zo groot uitzien.
Ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen!

Groetjes Rinske

Hoi Rinske,

De eerste tijd heb je nog geen slaapzakje nodig hoor. Dit wordt zelfs afgeraden. Je maakt het bedje of wiegje  op met een lakentje en dekentje.  De baby beweegt eerst nog nauwelijks, hij/ zij kan zich nog niet omdraaien enzo. Later zijn slaapzakjes wel handig. Vanaf het moment dat  jouw baby zich zelf kan omdraaien en veel beweegt. Zonder slaapzakje kan hij/ zij  dan namelijk  het dekentje afgooien en het misschien koud krijgen.    Je moet er dan wel goed opletten dat de armgaten van de slaapzak niet te groot zijn, anders zou je kind naar onderen kunnen zakken.

Een hele fijne slaapzak vind ik trouwens die van little company. Ik gebruik deze vanaf dat mijn zoontje een jaar is. De slaapzak is vrij prijzig (ca. 80/90 euro), maar hij bestaat uit 2 delen (net als een 4-seizoenen dekbed) en heeft afritsbare mouwen. Hierdoor heeft je kindje alleen de slaapzak maar nodig en heb je geen dekentjes of dekbed meer nodig. Je kunt de slaapzak echt jaren lang gebruiken, dus het geld heb je er in principe zo weer uit.

Groetjes Janine

Hoi Janine,

Dank je wel voor je reactie! En voor je tip.
Ik zal zeker dat slaapzakje in mijn achterhoofd houden.

Groetjes Rinske

Hoi,
Hier nog een fan van dat slaapzakje. Ik heb hem zowel in de kleine als in de grote maat en ze zijn hun geld dubbel en dwars waard geweest (en nog steeds).
Ideaal bij elke temperatuur. En inderdaad, als kindjes wat groter worden, schoppen ze dekentjes van zich af en worden hierdoor soms wakker.
Ivy

Ik heb een dekentje met lakentje juist altijd heel fijn gevonden om het kindje lekker strak mee in te stoppen, zo krijgen ze dat geborgen gevoel uit de baarmoeder weer en slapen daardoor goed.
Toen ze boven de dekentjes uit begon te komen gebruikte ik een dun trappelzakje met een pyamatja daaronder + dekentje en lakentje.
Je zou natuurlijk ook gewoon het slaapzakje kunnen gebruiken waar de andere dames zo'n fan van zijn met alleen een lakentje erover om toch strak in te kunnen stoppen.

Groetjes Rian 31w

Even voor de duidelijkheid, ik ga de slaapzakjes pas gebruiken als ze uit de wieg groeien (dus met ongeveer 4/5 maanden). Daarvoor gebruik ik ook gewoon lakentjes en dekentjes.
Ivy

En zonder het slaapzakje gebruiken jullie dus gewoon een dekentje en pyamaatje. Vanaf de eerste dag?

Ik vind het allemaal maar wat hoor, al die dingen uitzoeken. Sommige vragen zijn gewoon niet terug te vinden in boeken oid, gelukkig dat jullie er zijn!

Nou ik kijk gewoon ff wat ik voor slaapzakje ga doen. Tegen die tijd ben ik er wel uit
Eerst maar gewoon zonder slaapzakje en een pyama/pakje aan!

Terug
Bovenaan