slaapzakje?

Hoi,

De 1e maanden kan je de baby gewoon in zijn/ haar kleertjes in het wiegje of bedje leggen. Vaak  zijn de babykleertjes heel comfortabel en zonder naadjes e.d. dat ze daar prima in kunnen slapen. Zo hoef je de baby ook niet steeds om te kleden, want dat is een heel gedoe  als  je dat meerdere keren op een dag zou moeten doen.  Het wiegje/ bedje maak  je op met een lakentje en een dekentje.  Als de baby wat meer beweegt en zich ook kan omdraaien, dan kun je  een slaapzakje aantrekken.  

Ach, heel veel dingetjes leer  je vanzelf als de baby er straks is. De kraamhulp helpt je echt wel goed op weg en de afspraken bij het consultatiebureau zijn ook erg  handig.  Vertrouw ook  op je eigen intuïtie. Iedereen  doet het  nu eenmaal anders en er zijn meer wegen  die naar Rome leiden...........................

Liefs Janine  

hoi Riszz,

ik heb inderdaad in het eerste begin geen slaapzakje gebruikt, maar al vlug wel. Ze zijn ideaal want je kleintje kan zich niet bloot trappen. En je hebt ook nog wel wat kleinere ik had echt een piepklein manneke en heb hem eerst in een slaapzak gelegt van 70cm. Die lengte was goed. in het begin was het inderdaad meer zak dan baby, maar hij had ook lekker de ruimte voor zijn benen.
Ik had ook zoiets van dat hoeft toch niet 2 slaapzakken en had er maar 1 gekocht, maar ik was heel blij dat ik er meerdere had gekregen als kraamkadootjes. Onze zoon spuugde heel veel, dus ze lagen regelmatig in de was (ooit wel 3 stuks tegelijk). En 2 is makkelij wanneer ze niet spugen (of nauwelijks) 1 in de was en 1 schoon aantrekken.

succes met de laatste lootjes en straks veel plezier van jullie hummeltje.

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ben er een stuk wijzer van geworden.

Terug
Bovenaan