slaapzakje

ik zit me alvast op winterslaapzakjes te oriënteren.
mijn zoontje heeft nu maat 90 aan en zit denk ik ongeveer tegen de 10 kg aan.

maar nu vroeg ik me af wat voor maat slaapzak jullie kinderen hebben en hoe zwaar zijn ze? en wat voor maat kleren hebben ze?

zal ik midden in de winter nieuwe slaapzakjes moeten kopen als ik weer maat 90 doe?

alvast bedankt
 
Hoi,

Ik kijk altijd voor mijn zoon voor de lengte, dus ik zou niet weten welke maat het zou moeten zijn.
Hij is nu ongeveer 90cm lang denk zelfs iets langer, en ligt in een slaapzak van 110cm. Heeft ie lekker wat ruimte bij de benen en de omvang.
Mijn zoontje is trouwens bijna 22 maanden en weegt 15 kilo.

Succes.....

Groetjes,
Bianc.
 
heyhey

ik persoonlijk zou, als mijn dochtertje maat 90 heeft van kleertjes, maat 110 slaapzak kopen voor de winter.
moet eerlijk zeggen dat mijn dochtertje altijd te grote slaapzakjes aan had/ heeft.
ze is nu 80cm en heeft slaapzak maat 90.
zodat ze er wel gewoon in kan bewegen, ipv dat haar voetjes tegen de onderkant van de slaapzak aan zitten.

succes ermee.

groetjes, do
 
Hoi,

Ik heb Thomas al heel snel in een slaapzak laten slapen, dit omdat hij een keer met zijn hoofd onder de deken lag te slapen en de rest van het lijf dus niet! Vond het helemaal niks, en ben gelijk overgegaan naar een slaapzak!
Ideaal......alleen moet ik dalijk weer terug, wil hem dalijk in een peuterbedje leggen. Dus tja dan moet ie toch echt uit het slaapzakje.
Denk trouwens niet dat er een leeftijd aan zit hoor aan het slaapzakje, het is denk ik maar net wat je zelf wil.
 
Bij de Hema hebben (of hadden) ze slaapzakken in een kleding maat. Je kindje moet wel genoeg ruimte hebben in de slaapzak, dus ongeveer 10 cm over hebben.
Mijn dochter is nu ongeveer 80 cm en ligt in slaapzakken van 90 cm. Maar voor de winter ga ik over op 110 cm. Nu heb ik hier alles liggen van de oudste dus dat is makkelijk. En ik gooi ze altijd in de droger en dan krimpen ze wel.
Mijn dochters zijn toen ze ongeveer 3 maanden waren in slaapzakjes gaan slapen, omdat ze de dekens wegtrapten.
 
Mijn dochter is nu twee maanden oud en slaapt al zeker een maand met een slaapzak aan. Dit omdat ze steeds onder haar dekens vandaan kroop. Ze is nu ongeveer 60 cm lang en slaapt in een slaapzak van 70 cm. Dus voor de winter zal ik een slaapzak van 90 cm moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan