slaapzakje

Mijn dochter is nu twee maanden oud en slaapt al zeker een maand in een slaapzak. We hebben haar al zo vlug een slaapzak aan gegeven omdat ze steeds onder haar dekens vandaan kroop. Ze is nu ongeveer 60 cm lang en heeft een slaapzak van 70 cm. Voor haar winterslaapzak zal ik wel een slaapzak van 90 cm moeten hebben.
 
Neem wel even in de berekening mee dat het hoofdje er niet inhoeft hè? ;) Daar bedoel ik mee dat als je kindje 80 cm is een slaapzak van 90 cm nog ruim genoeg is en sommige (speciaal) zaken hebben ook nog een 80cm variant die gebruik ik hier ook nog.. wordt langzaam krapper nu met 82 cm lichaamslengte.
Maar 100 cm 'verzuipt' hij nog een beetje in, dus Marian ik denk dat jij nog lang niet aan 90cm zit hoor van de winter, mijn zoontje is niet vreselijk groot maar die zit met 21 maanden nog prima in zijn 90 cm zakjes...........

Groetjes Saskia
 
vanaf wanneer mag je kind in een slaapzak??

er zit geen leeftijd aan verbonden hoor.
je hebt bij de hema slaapzakjes van 50/56 cm.
mijn dochtertje draagt slaapzakjes vanaf een week of 3.
ze is in februari 2008 geboren en woonde in een oud en steenkoud huis.
ze had dus een romper,pyama,slaapzakje en dun dekentje over haar heen, zodat ze lekker warm bleef.
slaapzakjes zijn idiaal!
mijn dochtertje voelde zich er veilig en geborgen in..
zonder slaapzakje ging ze niet eens slapen!
inmiddels wel (ze is nu bijna 19 maanden) maar merk toch wel dat ze lekkerder slaapt met een slaapzakje of een deken over haar heen.

groetjes, do
 
ik gebruik ook al heel lang slaapzakken bij mijn dochter. Ze is nu 4,5 maand, en heb van het weekend dikke winter slaapzakken gekocht bij de Wibra!
Ze is zelf 65 cm en heb ze in 90 cm gekocht. Heeft ze lekker de ruimte om toch wat te bewegen, ik stop haar slaapzak altijd in bij het voeteinde anders rolt ze door haar hele bedje heen en dat wordt alleen maar brullen.
 
Terug
Bovenaan