slapeloosheid

Hoi meiden,

Ik had niet gedacht dat ik hier na mijn zwangerschap nog eens een topic over zou plaatsen. De laatste weken van de zw.schap sliep ik zo slecht, maar ik moet zeggen dat het nu weer hommeles is. Ik geef Diederik rond 22.30 zijn laatste fles, maar het duurt echt nog wel anderhalf uur tot ik in slaap val. Vannacht ben ik dus 2,5 uur later nog steeds wakker, grrrr...

En meestal wordt Diederik 's nachts nog wel een keer licht wakker (rond 4 of 5 uur) en dan ga ik er nog een keer uit om een speen ofzo te geven. Dan krijgt hij rond 6 uur pas weer de fles (van mijn man), maar daar word ik ook wakker van. Als mijn man dan naar zijn werk is en Diederik weer in bed ligt, val ik weer in slaap tot een uur of 9. Ik vind dat helemaal geen prettig ritme zelf, en ik merk gewoon dat ik echt niet diep genoeg in slaap kom. Het lijkt ook wel alsof ik veel alerter ben dan voorheen. Toen kon je een kanon afschieten maar nu ben ik van ieder kikje wakker. Niet dat ik er altijd direct op reageer, zeker niet zelfs, maar ik slaap gewoon veel lichter lijkt wel. En ik word er GEK van!!! Dan wil ik niets liever dan slapen, maar ben ik gewoon klaarwakker... aaarrrrggghhhhh....

Herkent iemand dit? Zou trouwens blij zijn als ik rijstebloem toe mag gaan voegen, hopelijk slaapt Diederik dan 's nachts nog wat langer door (en ik ook). Weet iemand waarom dat echt pas met 4 maanden mag? Diederik wordt 3 feb 4 maanden, dus moet nog 2 weken volhouden... heb soms de neiging om het nu al te geven...

He hallo,

Hier gebruik ik vanaf 3 maanden rijstebloem, ze heeft er geen last van gehad en het is heel licht verteerbaar. Slaapt nu erg goed s'nachts. Dus waarom probeer je het niet, en anders vraag je het CB! Succes...
liefs Karin

Ik slaap ook lichter. Ik val nog steeds wel makkelijk in slaap( heb ik nooit moeite mee gehad alleen tijdens de zwangerschap) Maar heb ook het idee dat ik van elk kikje of lachje( ja Karlijn heeft bedacht dat ze om 5 uur 's ochtends heel hard moet lachen, elk ochtend weer om na een tijdje lachen toch maar weer verder te gaan slapen)
Voorheen sliep ik echt overal doorheen, ook door de wekker maar dat heb ik nu dus ook niet meer. Moederinstict????????

hier ook herkenbaar hoor. Het lijkt wel alsof ik een radar oor heb, de eerste kik vang ik al op en dan ben ik klaar wakker. Heel irritant., mijn man slaapt dan ook nog lekker door. Soms ben ik ook al om 6 uur wakker omdat hij een tijdje rond die tijd wakker was en ik er bijna op lig te wachten tot hij komt. Ik hoop ook dat dat snel overgaat. Onze zoon krijgt 's avonds een grotere fles dan de rest van de dag en dat gaat goed. Hij is nu 3 1/2 maand en we zijn net ook met fruithapjes begonnen, gaat er ook in als koek.
Succes met het gebruiken van rijstebloem. Dat moederinstinct houden we vast wel nog wel even....
Liefs,
El

same here

Stan slaapt gelukkig (op een paar nachtjes na) super goed door. Maar ik merk dat ik ook licht slaap, ook moet ik dan als ik wakker word naar de wc, en ga toch even gluren op de babykamer.

liefs

Nou, ik herken het helemaal niet. Ben zo doodmoe dat ik bijna slaap als ik m'n bed zie. Misschien komt t ook omdat onze oudste zoon elke ochtend rond 6.00u/6.30u wakker is en dan pas rond 12.00u 's middags weer naar bed gaat. Dus als Maarten om 5.15u besluit dat ie honger heeft, dan is dat het begin van de dag voor mij. Maarten gaat dan wel weer slapen, maar de oudste wordt dan zo'n beetje wakker. Het van elk kikje wakker worden herken ik ook niet. Maarten is soms echt aan het huilen en dan hoor ik m nog niet eens (terwijl hij 3 stappen van ons vandaan ligt). Manlief hoort m dan wel en gaat m dan halen. Gek he?! Voel me wel een slechte moeder als ik t zo lees, maar het zal wel t resultaat zijn van ruim 2 jaar niet meer zoveel slapen :)

Ik hoor ook alles!! kan wel goed en snel inslapen gelukkig ook na een tutje in doen. vorige week weekje op vakantie gegaan, toen sliep ze in de kinderwagenbak naast ons. Zooooo blij dat ze weer op haar eigen kamertje slaapt, voor iedereen een stuk rustiger :)

Oh gelukkig, ik dacht al dat ik gek werd. Ik ben dus ook altijd een enorme slaapkop geweest, ik beweerde al geen goede nacht gehad te hebben als ik minder dan 8 uur geslapen had. Nu zou ik 8 uur aan 1 stuk door slapen al zooooo'n genot vinden! Ik heb geloof ik net zo'n radar oor als Eljo, helemaal herkenbaar. Ook dat je prompt om bijv. 6 uur wakker wordt als de kleine 3 keer op rij rond die tijd wakker is geworden. Dan ga je idd. liggen wachten tot 'ie komt.

@mama-van-w: ik denk dat het inderdaad komt omdat je al een kleine rond hebt lopen, mijn zus die 3,5 week later is bevallen dan ik (van nr. 2) valt ook als een blok in slaap zodra haar hoofd haar kussen raakt. Die heeft een vergelijkbare situatie met jou denk ik. Dubbel vermoeiend als je het mij vraagt!

Terug
Bovenaan