Slapeloze nachten: wel of geen tweede kindje?

Hoi Mikky,

Ik kan me best voorstellen dat je twijfelt over een tweede. Doe ik zélf nml ook. Wil juist wél wat meer tijd tussen de ons zoontje (bijna 2) en evt. een 2e kind. We wonen sinds half jaar in België en daar gaan ze al met 2,5 jaar naar de kleuterschool....Enfin, ik begrijp nooit zo goed waarom mensen kinderen zo snel op elkaar willen.
Mij lijk wat meer leeftijd ertussen juist wel fijn. Dan begrijpt de 1e al veel meer en kan je ook helpen met dingen. Bovendien speelt dat leeftijdsverschil op later leeftijd weer minder en hangt vooral ook af van karakter. Of broertjes en zusjes veel aan elkaar hebben heeft volgens mij ook veel met aanleg en karakter te maken en niet zozeer met hoeveel leeftijdverschil ertussen zit. Ik zou zeggen gun jezelf de tijd en laat je niet opjagen!

Succes ermee,

Groetjes

Saskia
 
ik ben ook moeder van 2 kinderen boris is 3 jaar en lara is 4 maanden mijn zoontje is altijd een slechte slaper geweest en nu nog ik dacht ik ga er gewoon voor voor een tweeede en dacht heel naief zon slechte slaper als boris zal het vast niet   meer worden maar ik heb er weer 1 die heel weinig slaapt overdag en snachts ook nog steeds komt ik vind het echt heel zwaar want ik heb denk ik nu al zon pak hem beet al 6 maanden nog geen normale nacht gehad slopend brekend maar ik kan ze niet meer missen allebei en ik hoop dat ik er ooit om kan lachen dus ik zou zeggen ga lekker op je gevoel af wie weet is jou tweede wel heel makkelijk zo niet dan overleef je dat vast ook wel succes met je beslissing...
 
hai Mikky,
Inmiddels ben ik ruim 4 weken geleden bevallen van ons tweede zoontje.
En ik kan je zeggen dat het mij allemaal reuze meevalt!!
Een tweede kindje is voor ons veel makkelijker, veel relaxter en veel meer genieten!!
Ik ben ook veel minder van de wereld geweest rond de bevalling en nu alweer helemaal mezelf. Dat is veel sneller gegaan als bij de eerste wanneer je nog zoveel energie kwijt bent aan het wennen aan het moederschap. En, en dat scheelt ook, deze slaapt!!
Komt wel gewoon voor de nachtvoedingen, maar is verder een heel lief en rustig kereltje. Hij scheelt drie jaar met zijn grote broer, en dat is voor ons een perfect leeftijdsverschil!
Grote broer is zo blij met de baby, geeft hem veel kusjes, kan even wachten als ik bv geef, vindt het leuk om te helpen, en de momenten tussen beide broers zijn heel ontroerend!

Ik ben benieuwd hoe je er nu over denkt, na al deze reacties. Hebben we je een b-tje geholpen??
groetjes Soela
 
Terug
Bovenaan