Slapeloze nachten

Je faalt echt niet. De slapeloze weken komen en gaan gewoon. Je bent er voor hem en zoekt naar wat hij nodig heeft, dat is het tegenovergestelde van falen ♥️

Dank voor jullie lieve woorden.
Na veel lezen vandaag, terwijl de kleine op mijn arm lag te slapen even, denk ik dat het misschien te maken kan hebben met het vijfde sprongetje, ook wel de zes maanden sprong. Herkennen jullie dat misschien? Ik zie namelijk wel dat hij steeds meer dingen kan ook.
Ik hoop vooral dat de nachten snel wat beter gaan. De nachten breken op zo en ik ben ook nog eens (ongepland maar wel welkom) pril zwanger van een tweede, dus ook dat vreet energie.

Mijn zoontje precies zo.. sliep eerst goed en zelfstandig en nu echt dramatisch, wiegen wiegen wiegen en soms helpt dat niet eens! Heb zelf nooit sprongetjes bijgehouden, maar ze zeiden sprong 5 en ik ben er nu ook van overtuigd :D hoop dat het een fase is en dat het straks weer voorbij is.. zitten er ong 1.5 week in.

Je zou ook eens een paracetamol zetpil kunnen geven voor het slapen gaan. Kijken of het slapen dan beter gaat. Onze huisarts raadde dat bij ons aan toen onze dochter zo slecht sliep. Hij zei toen: wellicht dat er toch ergens wat speelt zoals oorontsteking of tandjes of wat dan ook. Als ze dan wel doorslapen met zetpilletje dan weet je dat het dus niet een sprong is maar wellicht dat ze toch ergens ongemakkelijk van zijn. Wij hebben dat toen gedaan en ineens sliep ze weer door. Na een aantal avonden een zetpil voor het naar bed gaan daar weer mee gestopt en ineens sliep ze zonder ook door.

Afgelopen nacht weer hetzelfde verhaal. Slapen op de arm, maar bij het wegleggen direct wakker schrikken en het op een krijsen zetten. Dit ging uren zo door. Zelfs een warme kruik in zijn bedje maakte geen verschil. Uiteindelijk weer bij ons in bed in slaap gevallen halverwege de nacht.
Papa en mama gaan als een zombie werken. Hopelijk slaapt hij vandaag bij opa en oma wel...

Heey onze zoon is nog lang niet zo oud dus geen tips van mijn kant helaas maar ik lees wel even mee. En gefeliciteerd met je (prille) zwangerschap

Inmiddels op advies van het consultatiebureau en de huisarts al een paar dagen drie keer per dag paracetamol erin, maar ook dit lijkt geen verschil te maken. 's Nachts bij ons in bed, omdat hij in zijn eigen bedje niet slaapt (we proberen dit 3x, daarna nemen we hem mee naar ons bed). Vandaag overdag ook vrijwel niet geslapen, alleen 2x30min in de auto. Hij is super moe, maar verzet zich tegen het slapen. Hij wil niet zijn bed in en wilde ook niet op de arm slapen. Net zijn fles op en nu slaapt hij in mijn arm. Ik hoop dat hij even 1,5 uur doortrekt nu. Ik snap echt niet waarom hij zich zo verzet..

Terug
Bovenaan