Slapeloze nachten

A

Anoniem

Guest
We zijn helemaal op. Al weken aan een stuk hebben we slapeloze nachten. Onze zoon is nu 8,5 maand oud. Rond 8 uur gaat hij moe maar voldaan naar bed. Hij slaapt tot een uur of 12 en word dan krijsend wakker. Als we hem eruit halen valt hij meteen tegen ons aan in slaap. Zo moe is hij nog. Zodra hij zijn bed weer raakt is het weer krijsen. Laten huilen helpt niet want dan is het volledige paniek.
Heeft iemand hier ervaring mee? Overdag gaat het heel goed. Hij is een hele vrolijke en levendige jongen. Altijd in beweging. Hij heeft overdag 2 slaapjes van beide ongeveer 1,5 uur. Maar die nachten zijn elke keer verschrikkelijk. Weet iemand iets want wij zijn op.
Vast  bedankt.
Groetjes Anneke

hoi,
wat een rotsituatie voor jullie allen!!! Kun je achterhalen of er rond die tijd misschien een geluid is wat op de kamer van je zoontje (zoontje was t toch? b'tje duf dus ff niet onthouden, sorry) te horen is waar hij van schrikt? Kerktoren/ wasmachine/ ketel die aanspringt? En heeft t misschien effect als je een klein lampje in z'n kamer aandoet zodat hij iets kan zien als hij wakker is? Wat wij proberen als onze zoon heel hard huilt in de nacht, is op z'n kamertje blijven, proberen hem niet uit bed te halen (of ff voor de 1e troost), dan naast bedje zitten en hem door de spijlen van z'n bedje over z'n bol aaien of handje vasthouden. T huilen duurt dan wat langer, maar langzaamaan krijgt hij dan rust en valt dan weer in slaap. Dit gebeurt gelukkig zelden, maar zo werkt het bij ons als t wel voorkomt. Wie weet heb je er wat aan. En anders helpt t misschien nog om, zoals je bij pasgeborenen doet, een gebruikt t-shirt van je onder z'n hoofdje te leggen, zodat hij je ruikt? Kan je niet echt verder helpen, maar wens jullie véél sterkte toe en bovenal weer een goede nachtrust!!
Mira

Hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik ben gister met hem naar de huisarts geweest. Hij zou ook niet weten wat ik moet doen. Nu heb ik en afspraak gemaakt in het ziekenhuis bij de kinderarts. Misschien dat hij iets kan vinden.
We hopen het want hij begint sinds een aantal dagen al om 21.00 uur. Dus nu de hele avond en nacht. Maar ja, nog even volhouden. Het word eens beter.
Groetjes

Hopelijk kunnen jullie snel bij de kinderarts terecht en vindt deze de oorzaak van z'n slaapprobleem. Wat het probleem niet oplost, maar wel rust voor jullie geeft, is hem een nachtje uit logeren te laten gaan. De ander vindt het misschien niet erg 1 mindere nacht te hebben en jullie hebben weer eens een avond en tijd voor elkaar en daarna een goede nachtrust. Dat kan ook wonderen doen. Want als je helemaal op bent, is het moeilijk om rustig te blijven en komt er nog meer stress in de situatie!
Sterkte met alles, groetjes mira

Hallo Anneke,

Het kon mijn verhaal wel zijn.
Mijn zoontje is 3 januari 1 jaar geworden en slaapt nog steeds erg slecht. Het naar bed toe gaan is geen probleem, blijven slapen wel.
Afgelopen 2 nachten is hij ongeveer elk uur wakker geworden vanaf een uur of 22:30 uur. Het sloopt je inderdaad.
Hij is dan ook alleen maar rustig te krijgen door hem op te pakken en dan slaapt hij ook weer verder.
Laten huilen is geen optie, het wordt dan krijsen en dan is hij helemaal overstuur.
Verder is mijn mannetje een vrolijk ventje. Overdag doet hij maar 1 slaapje, normaal van 2 uur, maar de laatste paar dagen slaapt hij maar een uurtje.

Ik heb van een vriendin het tel.nr. van iemand gekregen die slechtslapende kindjes kan helpen.
Ik heb een foto van mijn zoontje moeten opsturen. Hij is er al een tijdje mee bezig, maar tot nu toe helpt het nog niet. Heb ook 3 vuilniszakken onder zijn bedje moeten leggen.
Vrijdag moet ik weer terug bellen en als het dan nog niet beter is, moeten we naar hem toekomen.
Ik heb net zijn bedje weer eens verzet en heb een schommelstoel op zijn kamertje (past net, want hij heeft maar een heel klein kamertje) gezet, zodat ik vannacht wat makkelijker zit met hem.

Laat je ons wat weten als je bij de kinderarts bent geweest? Ben zeer benieuwd.
Veel sterkte verder.
Niet dat je er iets aan hebt, maar je bent dus niet de enige.

xx Nicole

Ps. Een nachtje uit logeren helpt bij mij niet, volgens mij is mijn lichaam op een slechte nachtrust ingesteld, want ik slaap dan ook niet.

Bedankt voor jullie fijne reacties.
Mike gaat nu een nachtje bij zijn oma slapen dan hebben wij een keer rust. Verder prober ik overdag ook een uurtje te slapen. Volgende week donderdag mogen we naar de kinderarts. Zodra ik daar meer van weet horen jullie het.
Bedankt voor jullie steun.
Groetjes Anneke

Hoi,

Slaap lekker alvast Anneke. Hopelijk kun je een beetje bijslapen.

Ik heb al 3 gebroken nachten gehad. Mijn zoontje wordt altijd 's nachts wakker, maar de afgelopen nachten werd hij om het uur wakker. Ik ben echt gesloopt.

Volgende week komt er iemand bij mij thuis die aardstralen kan opsporen. Die hebben wij en ik had hier een houten plankje voor gekregen dat ik in huis moest plaatsen, maar tot nu toe helpt het niet.
Morgen moet ik iemand bellen die aan de hand van een foto mijn zoontje zou kunnen helpen met slapen. Maar dat lukt tot nu toe ook nog niet. Daar ga ik dus morgen een afspraak mee maken.
En ik heb vandaag contact gehad met de secretaresse van een Osteopaat, die belt mij nog terug voor een afspraak.

Veel afspraken.....hihi, maar ja ik probeer tegenwoordig alles.

Sterkte aan alle moeders met wallen ;).

xx

Hoi hoi,

Ben benieuwd hoe het is gegaan (of gaat) bij de kinderarts.
Laat je even wat weten?

Ik ben afgelopen maandag met mijn zoontje naar de huisarts geweest. Zij denkt dat hij buisjes nodig heeft voor zijn oortjes en dat hij daarom zo slecht slaapt.

Gisteren bij een osteopaat geweest. Maar volgens haar mankeert hem lichamelijk niets en heeft hij een "klap" opgelopen toen ik in het ziekenhuis heb gelegen en hij 's nachts plotseling niet meer bij zijn mamma mocht zijn. Hij kreeg toen nog 's nachts een borstvoeding (of 2).
Zij stelde toch voor om hem te laten huilen en om de 5 a 10 minuutjes te gaan kijken en troosten zonder hem uit bed te halen.
Ik heb het nog niet gedaan vannacht. Ben hier echt niet goed in.

xx Nicole

Terug
Bovenaan