Slapeloze nachten

Pfff. meiden, wat zwaar voor jullie die gebroken nachten met huilende kids!! Hopelijk hebben jullie snel de "ideale" oplossing!!
Sterkte tot die tijd!!
En mama mike: wat goed dat jullie Mike een nachtje te logeren gedaan hebben. Voor alle partijen er even uit en bijkomen.
Ben benieuwd wat kinderarts zegt. Groetjes mira, mama van jaap (02-01-07)

Ik denk niet dat het je gerust stelt als ik zeg dat het bij ons 8 weken heeft geduurd!
Volgens mij een sprongetje, het is nu helemaal over en Amber (net 1 geworden) is nu een voorbeeldige slaapster!
Volhouden dus...
Sterkte,
Sonja

We zijn vandaag bij de kinderarts geweest. Maar ik voelde me niet zo fijn naderhand. Het komt er kortweg op neer dat ik het fout doe. Zo voel ik het tenminste. Mike heeft een heel vast schema van eten slapen en spelen. Verder ben ik concequent. Nee is nee.
Nu heeft de kinderarts verteld dat Mike probeert om zijn dag en nachtritme door elkaar te gooien. omdat we concequent zijn is dit na (ondertussen al)   maanden nog steeds niet gelukt. Nu moet ik nog concequenter zijn. Verder overstrekt hij heel erg bij de luier aandoen. Dit ded ik af en toe als hij op zijn knieen zat dan lukte het tenminste. Nu moet ik hem met een stevige hand tegen het aankleed kussen gedrukt houden zodat hij weet dat mama de baas is. na verloop van tijd wordt hij rustig en moet hi zich overgeven. Hij spuugd nog veel maar volgens de arts is dit een vorm van aandacht vragen. Ik ben benieuwd. Houd de komende weken een strakker schema met hem aan en hoop dat het beter wordt. we zijn ook van de week bij de osteopaat geweest maar die kon niets bij hem vinden waar hij last van had.
ik kan me voorstellen dat jullie hier niets aanhebben maar ik ben mijn ei dan toch een beetje kwijt. Bedankt voor jullie steun. Ik zal nog wel laten weten hoe het verder gaat.
Groetjes Anneke

hoi hoi,

Ik denk niet dat het een sprongetje is. Is bij ons in ieder geval niet.
Mijn zoontje slaapt al maanden slecht (heeft tot nu toe nog niet doorgeslapen vanaf de geboorte op een uitzondering na).

Sterkte allemaal.

xx Nicole

pfff, jullie hebben vast al van alles geprobeerd. Is je kindje al eens getest op reflux / oortjes nagekeken / allergien?

Onze huilende Berend ging minder huilen na behandelingen bij een osteopaat. Hopenlijk helpt dat hier ook. Of aardstralen, of vuilniszakken onder het bed. Maakt niet uit, als het maar werkt.

Toch wordt ook Berend de laatste maanden weer heel regelmatig wakker 's nachts. en waarom? geen idee. Hij wil dan wel altijd, na een uurtje in bed zingen en spelen (pff wat een verschil met eerder!) per se een fles hebben. En dat geef ik hem altijd, ook al vinden de cb dames dat ik dat niet meer zou moeten doen. Laten lullen....

@Mamma Mike: balen dat je er niet zo'n fijn gevoel aan over hebt gehouden.
Maar ik ben van mening dat je het wel goed doet. Jij bent zijn mamma en jij weet het beste wat je kindje wilt en nodig heeft.
Mijn zoontje blijft ook niet liggen als ik hem de luier om wilt doen. Ik doe dit ook als hij op zijn buikje ligt of als hij staat.
Om hem met stevige hand op het aankleedkussen liggend te houden, werkt bij ons echt niet. Hij schravelt (is dit abn???) net zo lang tot hij omgedraaid ligt.
Ik wens je wel veel succes.
Hopelijk gaat het snel beter.

Ik heb mijn zoontje afgelopen nacht laten huilen. Ben om de 5 minuten bij hem geweest. Heb hem weer neergelegd (hij stond de hele tijd rechtop in bed), heb hem getroost met woorden en een aai over de bol en ben weer gegaan. Op het begin huilde hij al toen ik de kamer nog niet uit was. Na 1 1/2 uur is hij in slaap gevallen (moest er dus wel heel vaak naar hem toe). Toen was het 3:15 en om 7:15 is hij wakker geworden. Redelijk dus. Ikzelf heb nog maar heel weinig geslapen en ben nu ook helemaal gebroken. Ben hartstikke moe en heb een knallende hoofdpijn. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

xx Nicole

Ps. Wij hebben ook vuilniszakken onder zijn bedje liggen en een paragnost is met een foto van hem bezig (geen idee wat hij dan doet, maar binnen een maand zou het beter moeten zijn volgens hem).
Oh ja, kunstbloemen en -planten schijnen heel slecht te zijn in huis. Heb ik ook maar gehoord.

xx

mijn zoon van 10 maand slaapt ook slecht. Paragnost zegt dat hij hardhorend is. Ook wil hij niet stilliggen op het aankleedkussen. Ik zie hier wel een patroon in bij de probleemslapers. Willen allemaal dus niet stil liggen op het aankleedkussen.
hmmm

Zien jullie ook zo op tegen de nachten?

Hallo,
Wij zien steeds minder op tegen de nachten. Maar ik kan me voorstellen dat je erg tegen op ziet. Dat hadden wij eerst ook.
Vorige week bij de kinderarts geweest en Mike heeft nu al 4 van de 7 nachten doorgeslapen. De andere 3 nachten zijn we er een keer of 6 uitgeweest.
We laten hem in zijn bed liggen en stoppen aan 1 kant de dekens goed in en trekken aan de andere kant de dekens strak. Dit geeft een soort van ingebakerd gevoel. Dan wordt hij heel snel rustig en slaapt meteen weer in. Voor ons werkt dit ideaal. We hoeven er steeds minder uit. Misschien een tip voor iemand van jullie.
Ik moet wel zeggen dat ik me in het begin best rot voelde om mijn kind zo strak in bed te houden en met het aankleden moest ik soms bovenop hem liggen om hem op zijn rug te houden. Maar het helpt voor hem wel. Daarom heb ik er nu meer vrede mee om dit te doen bij hem.
Succes allemaal met jullie kindjes

Terug
Bovenaan