Slapen 11 maanden

Ja ik herinner me dat mijn dochters rond de 10 maanden ook echt slechter gingen slapen overdag. Ze konden langer wakker blijven, gingen continue staan en gooiden dan idd al hun knuffels en speen uit bed.

Ik probeerde ze goed moe te maken in de ochtend. Actief spelen en naar buiten.

Wilden ze echt niet slapen, dan even eruit en een kwartier later weer proberen. Maar als het 'te laat' werd voor het ochtenddutje, tja.. dan moesten ze maar wakker blijven tot 12.30 en dan hopen dat ze 1 lange slaap deden.

Ik merkte dat ze rond 10 maanden ook wel 4 uur wakker konden blijven tussendoor, en dat is best lang. Dan sliepen ze hun middagslaapje soms pas om 15.30 in (tot 16.30) waardoor het s avonds pas 20.30 was voor ze sliepen..

Het is gewoon zo'n nare tussenfase tussen het 1/2x slapen en die duurt heeeeel lang! Pas met zo'n 15 maanden zijn ze daar echt overheen. Mijn jongste dochter is nu 17.5 maand. Slaapt dus al vanaf 14 maanden 1x, maar alsnog valt ze vaak even in de auto in slaap als we rond 11.00 op pad zijn..

De ene dag zal je kindje met gemak 2x slapen, de andere dag lukt het niet en komt het helemaal niet uit qua tijden.. Succes de komende maanden ;) Toen ze hier eenmaal echt 1x gingen slapen, kwam er veel meer rust in huis!

Terug
Bovenaan