slapen 5 weken

Mijn zoontje van 5 weken wordt 's nachts om de 3 of 4 uur wakker en heeft dan ook honger. Overdag eet hij goed en is hij meestal veel wakker. Vanaf de een na laastse fles (aan het begin van de avond) slaapt hij vaak 5 of 6 uur aan een stuk door en dan moet ik hem echt wakker maken voor zijn laatste fles. Daarna gaat het mis. We hebben al geprobeerd hem eerder op de avond wakker te maken om wat te drinken in de hoop dat hij dan vanaf zijn laatste fles ongeveer 5 of 6 uurtjes zou slapen maar dat helpt tot nu toe niet. Wie heeft hier ervaring mee en hoe verander ik dit (lastige) ritme? Of komt het vanzelf goed en wie weet ongeveer wanneer?

Groetjes, een uitgebluste moeder
 
Waarom maak je hem nog wakker 's avonds, laat hem lekker doorslapen, ga zelf ook naar bed, maak je lekker wat uurtjes. Als je ze wakker maakt, drinken ze vaak niet genoeg, hij wordt vanzelf wel weer wakker en heeft dan in ieder geval al 7/8 uur achter de rug. Het is bijna onmogelijk om een ritme aan te brengen bij vijf weken, dat is zo jong... Ik heb zelf trouwens alleen ervaring met borstvoeding, uiteraard is dat anders dan de fles. Dus misschien zeg ik iets raars, maar met de borst maakt het niet uit al sla je de laatste over en wordt hij s nachts wakker... Succes
 
Ben het met Mascha eens maar let wel op. mijn zoontje sliep op een gegeven moment van 19 ° ° tot 3 ° ° en had dan zijn nacht gehad en wilde dus om 3 ° ° niet meer gaan slapen. Hem toen maar weer wakker gemaakt voor een late fles en na een tijdje sliep hij weer door.
 
hai,
ik had het zelfde "probleem" met mijn zoon. Heb m inderdaad niet meer wakker gemaakt, maar ging ook op tijd mn bed in, alleen zette ik voor de zekerheid de wekker om n uur of twee. Meestal kwam ie eerder, maar anders gaf ik m gewoon om twee uur en sliep hij daarna weer verder tot n uur of 7. Succes!!
 
Dat is het vermoeiende aan hele jonge baby's, die komen nu eenmaal een en als je pech hebt twee keer 's nachts. Dus idd vroeg je bed in en baby meldt zich wel en als je mazzel hebt gaat je kindje rond de tijd dat je aan het werk moet de nachten doorslapen, alhoewel het dan ook wel weer eens een paar nachten bal kan zijn hoor. Mijn dochtertje van 3,5 maand had laatst weer meer behoefte aan borstvoeding en kwam toen ineens 3 nachten achtereen om voeding en nu slaapt ze weer door. (3x afkloppen)
 
ik heb met mijn zoontje precies hetzelfde meegemaakt.kreeg van het cb het advies om hem inderdaad voor zijn laatste fles wakker te maken,daarna zijn bedje in en als hij dan s nachts weer komt om te eten geef je gewoon een klein beetje,30 cc ofzo,daarna het speentje.ik begon hiermee en na 6 dagen sliep mijn zoonte voortaan door s nachts,hij was toen 7 weken.succes en laat even weten hoe het gaat..
 
Terug
Bovenaan