slapen aan het einde van de dag

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn dochtertje [bijna 6 mnd] heeft de laatste tijd niet veel zin meer om op het einde van de dag nog een dutje te doen. Herkennen jullie dit ook? Ze slaapt nu meestal 's morgens van half 9 tot ongeveer 10 uur. 's middags van half 1 tot half 3. Om half 5 is ze dan echt moe, wordt jengelig. Kan dan toch de slaap niet vatten en is dan aan het spoken tot aan de fles van 7 uur. Haal haar dan toch rond half 6 maar uit haar bed. Vind ook eigenlijk wel dat ze nu wel erg weinig slaapt of vinden jullie van niet?
Groetjes,

Hoi hoi,

Helemaal herkenbaar. Zoals je al in mijn vorige topic las.
Ik weet ook niet wat het is maar mijn zoontje is doodmoe   maar wil niet slapen.
Of maar heel eventjes.

Dus iemand tips...???
Mijn zoontje slaapt nu trouwens ongeveer net zoveel als jou dochtertje. Terwijl het voorheen echt een slaapkopje was.

hallo,

mijn zoontje volgende week 6 mnd. slaapt nu ook nog maar 2 keer per dag, s'morgens van 11 tot 1 en s'middags van half 4 tot 5, en dan blijft hij op tot half 8, nadat hij zijn derde slaapje niet meer wou(alleen maar jengelen) ben ik s'morgens gaan rekken zodat zijn middagslaapje ook iets later valt, dan houdt hij het sávonds makkelijker vol, dit gaat wel goed zo, dus ik denk dat ze qua slaap ong. hetzelfde zitten,maar het is toch heel verschillend per kind, de kleine van mijn zusje is 4 mnd. ouder en die slaapt overdag 1,5 uur meer als die van mij.

groetjes susanne

He mama van m,
De slaapies van jouw kleine zijn het zelfde probleem als van mijn meissie...
Sinds 4 weken heeft ze haar ritme veranderd, de ochtenden en de middagen gaan weer goed, maar inderdaad het laatste slaapje voor 1900 uur wil bij ons ook niet lukken.
Het probleem is dan ook dat ze te moe is...badderen word jengelen en de fles trekt ze dan niet lekker leeg....(immers haar laatste)

Morgen ga ik naar het CB, kijken of ze nog tips hebben.
Het is zo vervelend, je ziet overduidelijk dat ze moe is, maar niet toe willen geven.

Maar misschien heeft iemand hier nog tips?

Thanks, groetjes Miranda

Oja en houden jullie eigenlijk een x tijd aan na de fles en dan naar bed?
Of kijken jullie hoelang ze wakker zijn? en dan naar bed?

Hoi allemaal,

Hier is het slaapritme momenteel helemaal een ramp.

Op momenten dat meneertje zou moeten eten is hij moe en als hij moet slapen is hij klaarwakker.

Bijv. vanmorgen was hij om 6.00u al wakker. Zijn fles kreeg hij om
6.45u en om 7.30u was hij echt bekaf. Nu ligt hij te slapen maar heb je
kans dat hij om 9.30 alweer wakker is.

Om 11.00u de fles wordt er dan echt in gehesen. Nou gelijk daarna in
bed. En dan heb je vanmiddag dus weer hetzelfde probleem. 13.30u wakker
en om 15.00u te moe om zijn flesje te drinken

Heeft iemand tips???

Het lastige vind ik dat het elke dag anders is. Daisy is tussen 6 en 7 wakker. En ze is dan 2 of 3 uur lang wakker. Dus in principe tussen  8 en 10 weer even naar bed. En dan slaapt ze 45 min of anderhalf uur. Dus tussen 8.45 en 11.30 kan ze haar eerste slaapje gehad hebben. En dus is het moeilijk om iets te plannen op een ochtend. 's middags slaapt ze meestal van 1 tot 3 en dan redden we het dus net tot  7 uur. Soms slaapt ze ervoor nog 3 kwartier (als ze kort heeft geslapen de hele dag) en anders niet. Ik heb dus helaas geen tips. We nemen  elke dag maar zoals ie komt. En regelmaat komt er wel in, ooit. Hoop ik :)

Hoi meiden,

gisteren gingen we wandelen met Isis, rond 17:00 viel meisje in slaap (sinds 15:30 wakker) en sliep heerlijk zo'n 45 min. Werd ze helemaal blij wakker (echt een power slaapje) Tegen 18:30 waren we thuis. Zag er echt niet naar uit dat mevr. nog ging slapen, veel te wakker en blij. Wat nu...............half uurtje ging goed in box en in wipstoel (man en ik snel hapje gegeten) toen werd ze jengelig. Badje gaan maken, heel het badje bozig gehuild ("ZO BEN IK HET NIET GEWENT") kalmeerde weer toen ze haar papfles kreeg tegen 19:30, uiteindelijk om 20:30 in bed gelegd, om 20:40 sliep ze..................toch wel beetje benieuwd hoe komende dagen gaan.
Als Isis overduidelijk slaapsignalen geeft, soms al na 1,5 uur, ga ik echt niet veel langer rekken en gaat ze naar bed................gaat vast goed komen,
x Esther

Ja, hier ook het laatste slaapje wat steeds korter word....of zelfs helemaal niet slapen. Het niet slapen komt vaker voor moet ik zeggen. Ik leg hem wel in bed, hij jengelt wat...word dan boos en gaat huilen. Lastig hoor. Daan haal ik hem eruit, (na een poos) maar na 30min zie je echt dat hij echt moe is. Op bed brengen...drama!
De tijden rekken zodat het middag slaapje later valt, lukt me niet. Bij signalen van moe zijn breng ik hem naar bed. Dat moet ook wel, anders is hij echt niet te genieten.
Tja... de tijd zal het leren....

Anita

Terug
Bovenaan