Slapen baby ritme/ vervolg..

<p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Heej! 3 weken geleden was mijn vraag hoe lang een baby ongeveer wakker is tussen de slaapjes omdat onze baby echt te weinig sliep en of jullie tips hadden om zijn nacht ipv van 16-4.00 van 19.00-7.00 te laten duren. </p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">De 90 minuten wakkertijd was een goede tip, we zien de slaapsignalen nu ook beter en de kleine man slaapt voor 12.00 al ca 2x 45 min, om 12.00 uur nog 90 of soms zelfs 180 min en dan rond 16.00 nog eens 45 min. Zijn nacht begint nu na het flesje van 18.00 uur. Dan valt hij in een diepe slaap en wordt bijna nergens meer wakker van (overdag wel heel snel).</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Maar toch eindigt zijn nacht telkens na 4.00 ongeveer ondanks later beginnen met slapen. Nu gaat het zo:</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;"><br />-Hij krijgt dus om 18.00 uur een flesje en valt dan in slaap.</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">-Om 23.00 uur weer een flesje en valt weer in slaap.</p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">- Om 3.00 uur moet hij bijna altijd poepen ? Dan dus schone luier en aansluitend een flesje. Daarna slaapt hij op de arm en rond 4.30 weer het bed in (houden hem een uur na het flesje overeind ivm reflux). En dan slaapt hij dus niet meer.. </p><p><span style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Iemand tips om dit iets later te krijgen? Dacht zelf misschien de fles van 23.00 165 ipv 120 zodat hij later wakker wordt maar dat is niet zo. De fles van 23.00 om 0.00 ook niet (dan is de tijd van 18.00-0.00 ook erg lang).</span></p><p> </p>

Eerste tip is om te kijken of je de fles van 18.00 uur kunt rekken. Maak je hem wakker voor de fles van 23.00 uur? Probeer dat eens niet te doen. Dat scheelt misschien weer een poepluier om 03.00 uur. Voeden op verzoek dus ;)

Dat hebben we afgelopen nacht gedaan, fles van 18.00 om 19.00 en toen die van 23.00 om 0.00. Voor die fles zetten we wel de wekker omdat het anders misschien wel erg lang wordt of zou dat met 13 weken niet meer hoeven? Dan zouden we eens kunnen proberen hoe lang hij slaapt vanaf 18.00/19.00 uur. Dat dit misschien een poepluier scheelt is wel een goede idd ?
De fles voor 18.00 uur was eerst om 19.00 uur maar hebben we vervroegd naar 19.00 omdat hij altijd ontroostbaar baar was en honger leek te hebben tussen 18-19 uur. 

Vanaf 13 weken hoef je geen wekker meer te zetten voor een droomvoeding. Als het voor jullie werkt kan het natuurlijk wel, maar het hoeft zeker niet.
Dus 1900 u flesje en dan afwachten wanneer hij zelf komt. Kun je zelf ook op tijd naar bed. Kijken wanneer hij komt en dan een ongezellige nachtvoeding geven inclusief schone luier als het nodig is. 

Zoals BenB zegt, idd na je fles tussen 18-1900u lekker op bed leghen en kijken hoelaat hij komt!
(Ik heb bij mn zoontje alles op verzoek gedaan met Bv en sliep met 14 weken klokje rond! Dat is overdreven snel, en hoeft ook niet maar hiermee wil ik aangeven dat ze het zelf heel goed regelen snachts..)
Als hij dan wakker wordt, schone luier en flesje. Het scheelt je zelf ook een extra wekker om 23:00u.. 

Wat de anderen zeggen. Je hebt kans dat je kindje dan wat eerder dan 3 uur komt, en zonder poepluier. Hier betekende een nachtvoeding na 4 uur snachts altijd gespook tot 6 uur. Zo aan het eind van de nacht slaapt de mijne steeds lichter.
Nu geven we nog maar zelden een voeding tussen 23 en 6 (bij mij werkt die avondfles wel goed, hoeft niet altijd zo te zijn), maar toch zijn de helft van de nachten na 4 uur gespook. Maar wij starten nooit zo vroeg de dag, want ik wil niet dat ze daaraan went. Ik ga vroeg slapen en offer mijn eigen slaap dan vanaf 4 uur op om haar met het speentje en shhhh steeds weer opnieuw in slaap te krijgen. Het gaat heel langzaam beter. Nu is ze 6 maanden. Soms slaapt ze netjes tot half 7, andere keren gespook. 
Oh en poeppatronen wijzigen vaak ook een paar weken later weer hoor. Ik heb met mijn reflux kindje eigenlijk in de nacht nooit lang rechtop gehouden, alleen matrasje schuin de eerste maandjes. Met een nachtvoeding heeft het nooit veel problemen gegeven omdat ze rustig half slapend dronk en daarna rustig sliep, geen spelen oid. Van verschonen en lang bij jullie slapen, plotseling weer in je koude eigen bed... Kan me voorstellen dat dat ook niet fijn is voor slaperig blijven. 

Fijn trouwens dat het 4 slaapjes patroon overdag er nu wel in zit! Dat zal een hoop meer rust bieden. 

Idd gewoon laten slapen en dan zie je het wel.
Er zullen nachten zijn waarin je om 0.30u bruut gestoord wordt in je slaap omdat hij dan al wilt drinken, maar ook nachten dat hij om 3.00 of 5.00 pas voor een flesje komt! Ga er niet vanuit dat elke nacht hetzelfde verloopt ;). Maar ik zou zeker geen wekker zetten. Wij hebben dat bij onze 2 dochters nooit gedaan,echt nooit. Zelfs niet in de kraamweek. Z e melden zich vanzelf als ze honger hebben!

Terug
Bovenaan