Slapen baby ritme/ vervolg..

Idd gewoon laten slapen en dan zie je het wel.
Er zullen nachten zijn waarin je om 0.30u bruut gestoord wordt in je slaap omdat hij dan al wilt drinken, maar ook nachten dat hij om 3.00 of 5.00 pas voor een flesje komt! Ga er niet vanuit dat elke nacht hetzelfde verloopt ;). Maar ik zou zeker geen wekker zetten. Wij hebben dat bij onze 2 dochters nooit gedaan,echt nooit. Zelfs niet in de kraamweek. Z e melden zich vanzelf als ze honger hebben!

Van 18.00-0.00 (of langer) is prima hoor! Dat mag best! Heerlijk als ze zelf aangeven Dat er 6 uur tussen zit. Dat is doorslapen! Misschien heb je het liever van 0.00-6.00 dan van 18.00-0.00, maar het is écht doorslapen wat je kindje doet..  Alleen zijn de tijden wat beroerd ;)

[quote quote=10375125]Dat hebben we afgelopen nacht gedaan, fles van 18.00 om 19.00 en toen die van 23.00 om 0.00. Voor die fles zetten we wel de wekker omdat het anders misschien wel erg lang wordt of zou dat met 13 weken niet meer hoeven? Dan zouden we eens kunnen proberen hoe lang hij slaapt vanaf 18.00/19.00 uur. Dat dit misschien een poepluier scheelt is wel een goede idd ? De fles voor 18.00 uur was eerst om 19.00 uur maar hebben we vervroegd naar 19.00 omdat hij altijd ontroostbaar baar was en honger leek te hebben tussen 18-19 uur.[/quote]
Geen wekker met zetten hoor en zelf ook lekker op tijd naar bed. Je zoontje komt vanzelf voor voeding. Je zult zien dat je dag dan ook op een andere tijd begint. Namelijk op de tijd dat je kindje er klaar voor is ;) Grote kans ook dat hij dan uiteindelijk later dan 18.00 uur om de laatste voeding vraagt en dan de hele nacht slaapt

Sorry, beetje late reactie maar de dag vliegt voorbij met zo'n kleintje ☺️ 

Bedankt voor de tips en het meedenken weer! Vanavond is het nog niet gelukt de fles tot 19.00 te rekken en dronk hij om 18.00 maar 70 dus de fles van 23.00 er maar even ingehouden voor nu. Morgen gaan we het opnieuw proberen en géén wekker meer om 23.00 ? Ben benieuwd of dat ook verschil maakt met het poepen om 3.00 (dan deden we al geen wekker) en het terug in slaap vallen. 

[quote quote=10375188]Van 18.00-0.00 (of langer) is prima hoor! Dat mag best! Heerlijk als ze zelf aangeven Dat er 6 uur tussen zit. Dat is doorslapen! Misschien heb je het liever van 0.00-6.00 dan van 18.00-0.00, maar het is écht doorslapen wat je kindje doet.. Alleen zijn de tijden wat beroerd ?[/quote]
Haha heel stom maar besef nu pas dat het idd al een soort van doorslapen is alleen idd in het eerste deel van zijn nacht ☺️

Hoi! Ik ben toevallig met hetzelfde bezig als Rozenmeisje :) daarom sluit ik even aan met mijn vraag: wat doen jullie tussen de flessen door? Als baby's een wakker tijd van 90 minuten hebben rond 3 maanden, en er zit 4 uur tussen de flessen overdag, maar ze slapen Max 45 minuten tot 2 uur tussendoor overdag (zo'n 4 uur in totaal overdag volgens consultatiebureau) wat doe je in de overige tijd? Of is het niet strikt dat je voed na het wakker worden en dus ook tussen slaapjes door een wakkere baby hebt zonder te voeden? 

Waarom geef je die laatste fles om 23:00? Ga je dan zelf naar bed?
hier meisje van 12 weken en geven de laatste fles om 22:00 en dan kijken we wel Hoelaat ze komt. Ze slaapt net 1 week alle nachten door.
ik kan echt niet wakker blijven tot 23:00 dus vandaar mijn vraag. Soms iets minder dan 4 uur er tussen maakt echt niet uit. 

Terug
Bovenaan