Slapen bij ouders

Nee alleen in de co sleeper naast me. Soms overdag samen met haar uitgeslapen naast me als ze na de voeding in slaap was gevallen. 
Ohja en 's nachts natuurlijk wel eens in slaap gevallen met de borstvoeding met haar naast me (liggend voeden)  ;) 

Onze dochter (20 mnd) slaapt vanaf nacht 1 in haar ledikantje op haar eigen kamertje. Nooit problemen mee gehad. Wij deden fv en ging prima.
Ook als ze bij mijn schoonouders slaapt wat gebeurd met haar middagslaap (als ik moet werken en man werkt fulltime) en een enkele keer snachts, ook daar in een ledikantje op haar kamertje. Ook dat weet ze niet beter. 
Ieder moet het helemaal zelf weten maar wij hebben van begin af aan al gezegd; de kleine slaapt op haar eigen kamertje. 

@stefanie Smit: fijn dat ze zo lekker in haar eigen bed slaapt. Ik was van tevoren ook niet van plan om mijn dochter bij ons in bed te laten slapen. Ze bleek echter absoluut niet alleen in een bedje te kunnen slapen. Gaandeweg ben ik er steeds meer achter gekomen dat dat heel normaal baby gedrag is en ben ik eigenlijk wel blij dat het zo gelopen is, in ieder geval dat we onze dochter zo hebben gevolgd in haar basisbehoeften. Iedere ouder doet wat bij past voor zichzelf en kind, en dat is voor iedereen anders. Je kunt nog zo van tevoren bedenken dat je het op een bepaalde manier gaat doen, soms blijkt dat gewoon niet te werken en doe je het anders dan je had bedacht. 

Eens met dpl. En naast dat je niet weet wat voor kindje je krijgt, weet je ook niet wat voor ouder jij zult zijn. Onze tienmaander ligt nog bij ons op de kamer (in zijn ledikant, eerst half jaar co-sleeper) en ik geef nog borstvoeding,.. beiden had ik van te voren nooit gedacht bij deze leeftijd. 

Ze ligt over het algemeen naast ons in haar cosleeper. Maar het komt wel eens voor dat ze bij ons in bed slaapt. Ik geef borstvoeding dus ik lig met mn arm boven haar hoofdje en met mijn benen onder haar benen. Ze heeft gewoon haar slaapzakje aan en ik lig er naast. Dekbed alleen op mn benen (ik heb het echt niet koud snachts,dat is mn geluk) maar als ze dan in slaap is gevallen leg ik dr wel weer terug in dr cosleeper. Dus t is altijd maar voor max een uurtje of 1.5 en dan leg ik dr weer terug. Ik weet dat het afgeraden wordt, maar veel ouders doen het :). Volg je gevoel.. 

de eerste dagen heeft ze bij ons in bed geslapen, in haar babynestje. Die lag iets hoger dan ons. Wij lagen met ons hoofd bij haar voetjes als het ware. Daarna in haar wiegje. Inmiddels is ze 12 weken en slaapt ze s'nachts al een tijdje in haar eigen bed. S'ochtends krijgt ze rond half 6/6uur haar voeding en tussen 6 en 7 gaat mn vriend de deur uit on te werken. Dan gooi ik zijn kussen van bed, dekens omlaag en leg ik haar naast mij en slapen wij nog een paar uurtjes verder. Vaak lig ik dan met mijn armen om haar heen, of met mijn arm onder haar nek/hoofd. Hierdoor kan zij niet zomaar met haar gezicht in het matras rollen. Als het echt heel heet is is dit simpelweg niet te doen. Soms doe ik dan een hydrofiele doek er tussen of inderdaad gewoon met mijn armen om haar heen. Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe je kindje is. Ik denk dat je vanzelf wel weet wat kan en wat niet.

Terug
Bovenaan