Slapen blijft een ramp maar eten!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hi Meiden,

Ik heb eens even een vraag.

Volgende week is mijn zoontje 5 maanden maar slapen snachts is nog best en beetje een ramp. Bijna elke nacht rond 5 uur begint hij. Ik zal een vertellen wat hij krijgt, hoeveel en wanneer.

Als we geluk hebben wordt hij rond 07.00 uur wakker meestal 05.00 uur we proberen de tijd te rekken met een speentje tot 07.00 uur.

07.00 uur de fles 180 cc maar als hij op is begint hij gelijk te huilen dat hij meer wil
9.30/10.00 uur de half potje fruithapje,
12.00 uur de fles 180 cc
17.00 uur de fles 180 cc
19.00 uur half potje groentje
22.30 uur de laatste fles van 210 cc

Ben eigenlijk sinds vandaag begonnen met een fles van 210 cc en nu is hij ook tevreden na de fles.

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen om hem door te laten slapen.

Rijstepap hebben we geprobeerd maar meneer krijgt er een partij hostbuien van dat is niet normaal. Dus daar zijn we ook maar weer mee gestopt.

Overdag is hij best veel actief met spelen.

Ook sinds het weekend is er een tand doorgekomen.

Hebben jullie advies voor mij.

Gr,
Lin

hoi

klinkt waarschijnlijk belachelijk, maar hier was het ook ellende steeds
we zijn toen met de laatste fles gestopt, en jens sliep toen tot 7.30
het schijnt zo te zijn dat als je een baby uit zn slaap haalt savonds laat , dat ze niet meer in de diepe slaap terecht kunnen komen,

wij hebben overdag de laatste tijd een ontevreden mannetje, slaapt hele korte slaapjes, dus snel weer moe, drinkt alle flessen met gemak leeg

ik heb nu het advies van cb om tijdelijk 5 flessen te geven, waarvan 1 een toetje is na groente.

Kan het zijn dat hij over de hele dag iets meer nodig heeft?  TIjdelijk  terug naar  5 flessen, of 4 wat vollere flessen?  Misschien heeft hij gewoon nog  honger.
Suze is 4 maanden en krijgt 4 flessen van 210 + 7 schepjes. Ze drinkt de flessen bijna nooit leeg maar krijgt wel meer binnen dan 4x180.

groetjes,
Karin

Je kindje mag best 4x 210 hebben hoor. Zolang het maximaal maar 1 liter is per dag.
En misschien is het een idee om juist de late fles steeds een half uurtje te vervroegen.
Je kan dan uiteindelijk uitkomen op om 16 uur fles, 18 uur groentehap en 20 uur fles.
Zou het gewoon eens proberen. Succes.

ik kan weinig tips toevoegen aan bovenstaande.

wel lastig voor jullie dat  hij nog niet wat langer doorslaapt. Die van ons sliep en slaapt ook niet geweldig. Dus ik weet wat je doormaakt.

Gelukkig geef je flesvoeding dus je zou desnoods een keer kunnen afwisselen met iemand zodat jij een keer kan bijslapen?

Ik zou ook zeggen: probeer eens 5 flessen. Christian heeft tot een paar dagen geleden ook gewoon 5 x 180 + 6 schepjes gehad.
Of je zou 4 grotere flessen kunnen geven, totaal 1 liter. Ik denk dat ik ook niet aan slapen toekwam als ik Christian minder zou geven...

Veel succes!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan