slapen en huilen

Hoi Suno,

Vanmiddag had ik al geprobeerd een reactie te plaatsen maar het ging steeds mis.

Ik heb namelijk met Emma hetzelfde gehad. Ze wilde niet tot nauwelijks drinken, was een hoop gehuil en geprotesteer. Ze sliep in eens niet meer door en er zat totaal geen regelmaat meer in haar voedingsschema. Het leek wel of ze om de paar dagen weer een regeldag had. Ik was er helemaal klaar mee en wilde overstappen op de fles. Maar wij gingen in die tijd ook op vakantie naar Italie en ik wilde niet in Italie zitten met een klein meisje met darmprobleempjes of iets anders door de flesvoeding. Dus had ik besloten om door te modderen tijdens de vakantie en daarna over te stappen. En toen was het na 4 weken gedoe ineens over. Ze drinkt misschien wel beter dan ooit te voren. Ik wou sowieso stoppen met borstvoeding als Emma een half jaar is. Maar ik krijg haar niet aan de fles, dus ik heb nu maar besloten gewoon door te gaan. Over 3 weken is ze een half jaar.

Ik had dus naar je getypt dat ik zeker geen borstvoeding aanhanger ben. Ik geef het omdat ik vind dat het beter is voor haar, omdat mijn man allergische astma heeft. Maar ik heb er niet hele bijzondere gevoelens bij ofzo. Maar ik haalde uit je berichtje wel dat je het heel erg vond om te stoppen, en wilde je dus mijn verhaal even vertellen dat het dus misschien wel gewoon weer over gaat! Gelukkig heb je besloten door te gaan, succes ermee!

groetjes Kirsten

Hoi Suno,

Knap dat je toch doorzet met het geven van bv. Ik hoop dat het regeldagen zijn en dat je zoontje snel weer in zijn ritme komt.
Maar ik ben niet voor borstvoeding ten koste van alles. Als je het niet meer trekt is de fles een prima alternatief. Liever lachend aan de fles, dan huilend aan de borst, las ik al een keer op het Maart 2008 forum. En dat vond ik een enorm goede uitspraak.
En wat betreft flessen. Alles is goed als jouw kindje er goed uit kan drinken. Wij hebben de Difrax flessen. Ik geef alleen melk uit een fles. Al het andere drinken krijgt mijn dochter uit een beker. Dat heb ik met mijn oudste ook gedaan en die kon al heel snel uit een beker drinken. Mijn jongste is nu 5 maanden en drinkt af en toe een slokje thee zonder suiker uit mijn beker. Zo leert ze het vanzelf.
Allebei hebben ze alleen maar de small spenen gebruikt, de medium ging veel te snel, daar verslikten ze zich iedere keer mee.
Zo is het gewoon uitproberen wat het beste werkt.
Veel succes!!!!

Bedankt meiden, voor al jullie advies en zeker voor jullie ervaringen.
Ik blijf nu toch proberen om bv te geven.
Maar ik hou zeker in mijn achterhoofd, dat van beter een tevreden kind aan de fles.
Maar ik hoop dat het gewoon weer betere gaat..
Groetjes suus

Terug
Bovenaan