slapen en voeding

mijn dochter van 9 weken wil overdag niet in haar bedje slapen, alleen maar in de maxi cosi.weet iem. of dit veel kwaad kan. en weet iemand wat ik hier aan kan doen.
nog een vraag....ze krijgt nu 150cc per voeding, ze is 9 weken en krijgt dit 5x. ik denk dat ze wel meer lust ,zouden jullie erg afwijken van het schema dat je van het cb krijgt, ze lust misschien wel 170, 180.
wie heeft raad.
alvast bedankt allemaal!!!
 
volgens mij mag je best wat meer voeding geven , of voeding voor hongerige baby's... maar in de maxi cosi slapen is niet goed!! dan kun je beter een plat wipstoeltje kopen en haar daarop laten slapen , dat mag namelijk wel
 
150cc per voeding en dat maar 5 keer is wel erg weinig hoor. Een baby mag maximaal 1 liter voeding per dag. Als ze alles op zou drinken, komt ze dus op 750cc uit. Ik geef zelf ook vanaf 8 weken 5 x 200cc (hij is nu 3.5 maand). Meestal drinkt hij dan tussen de 800 en 900 cc daarvan per dag.
Het schijnt niet zo goed voor de rus en nek te zijn om lang in een maxi cosi te zitten. Probeer haar toch elke dag eerst in bed te leggen. Als ze dan erg huilt haal je haar er weer uit. Op een gegeven moment zal ze dan wel in haar bedje slapen. Is voor jou ook rustiger.
 
Een baby'tje mag maar max 1,5 uur per dag in de maxi cosi. In de maxicosi ligt ze vell te krom. Een plat wipstoeltje is inderdaad een goede optie.Wil ze nit gezellig in de box beneden slapen?
 
Hoe lang doet je baby er over om het flesje leeg te drinken.
Mij werd gezegd als ze het binnen 10 minuten op hebben, is hun zuigbehoefte nog niet bevredigd, de oplossing is een speen te gebruiken met een kleiner opening, dan doet ze er wat langer over.
Te veel voeding geven kan een te volle buik geven en daar kunnen ze weer last van krijgen
veel succes
 
Volgens mij is het niet heel verstandig om lange tijd in een maxicosi te liggen, ik heb begrepen dat er een maximum is van 2 uur per dag ivm de ontwikkeling van het ruggetje.
Als ze 's nachts wel in haar bedje slaapt, zou ze dat dus eigenlijk overdag ook moeten kunnen.
Misschien is er een reden dat ze niet in bed wil, bijvoorbeeld reflux (= terugloop van voeding in de slokdarm), dat heb je minder als je wat omhoog zit zoals in de maxicosi.
En als zoiets niet het geval is, heb je misschien wat aan het invoeren van een duidelijke regelmaat zoals beschreven door Ria Blom (kijk eens in de bieb of zo).... dat betekent wel dat je haar dan tegen haar zin in bed moet leggen en ook af en toe moet laten protesteren/huilen, maar mijn zoontje heeft hierdoor prima geleerd om alleen te slapen in zijn eigen bedje.

Wat betreft voeding: een standaardregeltje is: 150 x lichaamsgewicht (kg), en dat delen door het aantal voedingen.
Dus een kindje van 4 kilo: 150x4 = 600 -> 6 voedingen van 100 of 5 van 120. Misschien kun je dat eens op je kindje toepassen?

Sterkte!

N.

 
Hoi, het is inderdaad erg slecht om je kindje in de maxi cosi te laten slapen, misschien in de bak van de kinderwagen, deze kun je ook om te laten wennen in het ledikantje zetten. Mijn dochter is ook 9w, en krijgt 5x 165cc, maar was volgens cb wel het maximale.Groetjes Sandra
 
mijn zoontje van 10,5 week heeft echt geen genoeg aan 165 cc. Hij krijgt 4 voedingen per dag (06.00 - 10.00 - 14.00 en 18.00 uur) en krijgt per keer 210 ml water, 4 schepjes Friso 1 en 3 schepjes Friso Extra. Zelfs dan heeft hij tussendoor nog wel eens honger en geef ik hem een 'snack' van 30 of 60 ml. Ik weet niet wat het CB hiervan zegt maar ik ga mijn kind ook geen honger laten lijden als hij echt honger heeft en ervan moet huilen!
 
Terug
Bovenaan