slapen en voeding

ik lees dat zo rond de 9 weken al jullie kinderen op al 5 voedingen zitten, hoe heben jullie dat voor elkaar gekregen, bij mij wil hij nog 6 voedingen ik geef dan 130 cc mag max 150 daar ga ik dan nu langzaam naar toe, doe ii dat te snel gaat hij veel spugen.
 
Hai,

Ons zoontje is nu 9 weken oud. Ik weet soms niet wat ik overdag moet doen, qua slapen bedoel ik dan. Hij krijgt meestal om half 7 zijn eerste fles en om 22.00 zijn laatste fles. Maar hij gaat om 19.00 uur al op bed, die laatste fles drinkt hij bijna slapend op, daarna slaapt hij heel makkelijk weer. Maar overdag is het een "drama", weet niet wat ik moet. 's ochtends gaat het nog wel goed, slaapt hij meestal van half 9 tot 10.30. Maar 's middags wil het niet, hij slaapt om 13.00 uur ofzo maar een uurtje. En daarna niet meer, is wel moe, maar ik wil hem eigenlijk niet in zijn bedje leggen omdat ik dan bang ben dat hij 's avonds niet goed slaapt. Gaat jullie kindje wel na de fles van ca.15.00 uur nog even op bed?? Nick wordt meestal wel om 4.30 wakker met krampjes, maar wil dan nog niet de fles. Dus ik blijf aan het lopen met de speen, tot half 7. Dit gaat nu al 2,5 week zo, ik ben nu dus ook erg moe, zie het bijna niet meer zitten. Wat moet ik nu doen? Als ik hem op mijn buik leg, slaapt hij wel weer wat, maar hij blijft wel krampjes (kreunt dan erg) houden. Herkent iemand dit? Zijn jullie ook zo onzeker wat slapen betreft? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groetjes
 
Voor anoniem op 25-11-2004 19:16:56
Als je kindje heel veel krampjes heeft is het misschien een idee om over te stappen op een andere voeding? Bijv. Friso Comfort?

Voor iedereen:
Een baby mag maximaal 1 liter (1000cc) flesvoeding per dag. Een baby tot 6 maanden zou minimaal 5 x een voeding moeten krijgen en maximaal 8 x. Hoe je dat dus verdeelt is aan jou.
Mijn mannetje zat met 6 weken al op een liter en toen woog hij net 4 kilo. Je moet dus gewoon heel goed naar je kindje kijken en je niet al te veel op schema's verkijken. Zolang je maar zorgt dat je kindje niet meer dan 1 liter voeding krijgt.

Groetjes Meta
 
Ik geef mijn dochtertje borstvoeding, maar waar ik mij over verbaas is dat jullie al op zo weinig voedingen zitten. Met 9 weken kreeg mijn dochtertje minimaal 6, maar meestal nog 7 voedingen per 24 uur.
Ze is nu 5 maanden en ik heb net de late voeding er sinds een paar dagen af, dus ze zit nu op 4 voedingen per 24 uur.
Volgens mij kun je je kindje best wat meer geven, of misschien een voeding meer per 24 uur ( 6x ipv 5x).
Verder sluit ik mij aan bij het verhaal over een liter. Zo moest ik het ook doen bij mijn eerste (zij kreeg de fles)
 
mijn ervaring is dat ze ;snachts gewoon gaan slapen als ze overdag goed geslpen hebben. ik heb er ook een tijdje tegenaan gehikt, o.m. doordat mensen me gelukkig prezen met een wakker kind overdag. Echt, nu ze meer overdag slaapt slaapt ze snachts even lekker! Die kleintjes hebben gewoon bereveel slaap nodig om te groeien en alle indrukken te verwerken.
 
bedank dat een kindje van ongeveer 9 weken zo'n 18-20 uur slaap per 24 uur nodig heeft! Dus wees niet bang dat hij met een middagslaapje dan snachts slecht slaapt. Lees het boek eens van Ria Blom 'regelmaat en inbakeren'' daarin staat heel goed omschreven hoeveel slaap je baby nodig heeft en hoe je wat regelmaat aan kan gaan brengen in het ritme van je baby. Ik heb er veel aan gehad en vooral het besef dat een baby dus heeeel veel slaap nodig heeft, vooral zo'n kleintje als de jouwe.
 
Terug
Bovenaan